Quote from Guest on 13 June 2014, 22:35Ny rapport av konsultfirman Arthur D Little visar att Stockholm får högt betyg vad gäller cykel: http://www.stockholm.se/-/Nyheter/Var-vision/Stockholm-ar-Europas-basta-pendlingsstad/
Praktiskt fältarbete verkar inte ingå arbetsmetoderna. Eller är läget
Ny rapport av konsultfirman Arthur D Little visar att Stockholm får högt betyg vad gäller cykel: http://www.stockholm.se/-/Nyheter/Var-vision/Stockholm-ar-Europas-basta-pendlingsstad/
Praktiskt fältarbete verkar inte ingå arbetsmetoderna. Eller är läget
Quote from ellen olsson on 13 June 2014, 22:45De har inte bedömt kvaliteten på "cykelbanorna".
De har inte bedömt kvaliteten på "cykelbanorna".
Quote from Lisa Bringhed on 14 June 2014, 08:19Piu, "bästa pendlarstad" är ju något helt annat.
Fast illaluktande t-bana med lövhalka och t-bana/pendeltåg som inte kommer när det snöar borde väl påverkat deras beslut....
Likaså cykelstråk som faktiskt inte hänger i hop utan krävde speciella extra sky
Piu, "bästa pendlarstad" är ju något helt annat.
Fast illaluktande t-bana med lövhalka och t-bana/pendeltåg som inte kommer när det snöar borde väl påverkat deras beslut....
Likaså cykelstråk som faktiskt inte hänger i hop utan krävde speciella extra sky
Quote from Funbeat user on 15 June 2014, 16:16LOL "The introduction of its multi-modal SL-Access smart card has dramatically increased the number of people using public transport with 0.64 cards recorded per capita"
Själv har jag 2st accesskort men åker typ komunalt 1gång i månaden!
LOL "The introduction of its multi-modal SL-Access smart card has dramatically increased the number of people using public transport with 0.64 cards recorded per capita"
Själv har jag 2st accesskort men åker typ komunalt 1gång i månaden!
Quote from Funbeat user on 16 June 2014, 10:34Ja, inte helt vattentätt argument för den slutsatsen. Och dessutom tar de då inte hänsyn till alla som åker kommunalt UTAN accesskort...
Nåja, det är ju inte ett okänt fenomen detta att man i undersökningar kan få resultaten att vinklas till att ge de bu
Ja, inte helt vattentätt argument för den slutsatsen. Och dessutom tar de då inte hänsyn till alla som åker kommunalt UTAN accesskort...
Nåja, det är ju inte ett okänt fenomen detta att man i undersökningar kan få resultaten att vinklas till att ge de bu
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 14:44http://www.bicycling.se/blogs/kristerisaksson/breaking-news-stockholms-stads-cykelutbildning-avs.htm
Här är några bilder på cykelbanornas förträfflighet.. 🙂
http://www.bicycling.se/blogs/kristerisaksson/breaking-news-stockholms-stads-cykelutbildning-avs.htm
Här är några bilder på cykelbanornas förträfflighet.. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 15:21Ja, jag såg det där inlägget! Helt otroligt. Dessa ställen ingick uppenbarligen inte i konsultfirmans underlag...
Ja, jag såg det där inlägget! Helt otroligt. Dessa ställen ingick uppenbarligen inte i konsultfirmans underlag...
Quote from Funbeat user on 18 June 2014, 20:14HA HA HA...det var det roligaste jag läst och sett på ett bra tag. Det skulle vara så härligt att få veta..."hur tänkte ni här"?
HA HA HA...det var det roligaste jag läst och sett på ett bra tag. Det skulle vara så härligt att få veta..."hur tänkte ni här"?
Quote from Funbeat user on 25 June 2014, 09:19Ängsvägen i Danderyd, bild nr 9, är numera ombyggd. Cykelfältet är borttaget. Gatan är nu i stället utrustad med riktigt brutala farthinder över hela sin bredd, inklusive trottoarerna. Lyckligtvis kan man kaninhoppa över dem.
Ängsvägen i Danderyd, bild nr 9, är numera ombyggd. Cykelfältet är borttaget. Gatan är nu i stället utrustad med riktigt brutala farthinder över hela sin bredd, inklusive trottoarerna. Lyckligtvis kan man kaninhoppa över dem.
Quote from Funbeat user on 25 June 2014, 09:37Fast i morse såg jag att de just där tagit bort en sektion i varje farthinder så att man kan cykla lugnt förbi. Obegripligt nog finns de kvar på trottoarerna...
Fast i morse såg jag att de just där tagit bort en sektion i varje farthinder så att man kan cykla lugnt förbi. Obegripligt nog finns de kvar på trottoarerna...