Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStockholms cykelbanor får högt be …
You need to log in to create posts and topics.

12

Ny rapport av konsultfirman Arthur D Little visar att Stockholm får högt betyg vad gäller cykel: http://www.stockholm.se/-/Nyheter/Var-vision/Stockholm-ar-Europas-basta-pendlingsstad/

Praktiskt fältarbete verkar inte ingå arbetsmetoderna. Eller är läget

De har inte bedömt kvaliteten på "cykelbanorna".

Piu, "bästa pendlarstad" är ju något helt annat.
Fast illaluktande t-bana med lövhalka och t-bana/pendeltåg som inte kommer när det snöar borde väl påverkat deras beslut....
Likaså cykelstråk som faktiskt inte hänger i hop utan krävde speciella extra sky

LOL "The introduction of its multi-modal SL-Access smart card has dramatically increased the number of people using public transport with 0.64 cards recorded per capita"

Själv har jag 2st accesskort men åker typ komunalt 1gång i månaden!

Ja, inte helt vattentätt argument för den slutsatsen. Och dessutom tar de då inte hänsyn till alla som åker kommunalt UTAN accesskort...

Nåja, det är ju inte ett okänt fenomen detta att man i undersökningar kan få resultaten att vinklas till att ge de bu

http://www.bicycling.se/blogs/kristerisaksson/breaking-news-stockholms-stads-cykelutbildning-avs.htm

Här är några bilder på cykelbanornas förträfflighet.. 🙂

Ja, jag såg det där inlägget! Helt otroligt. Dessa ställen ingick uppenbarligen inte i konsultfirmans underlag...

HA HA HA...det var det roligaste jag läst och sett på ett bra tag. Det skulle vara så härligt att få veta..."hur tänkte ni här"?

Ängsvägen i Danderyd, bild nr 9, är numera ombyggd. Cykelfältet är borttaget. Gatan är nu i stället utrustad med riktigt brutala farthinder över hela sin bredd, inklusive trottoarerna. Lyckligtvis kan man kaninhoppa över dem.

Fast i morse såg jag att de just där tagit bort en sektion i varje farthinder så att man kan cykla lugnt förbi. Obegripligt nog finns de kvar på trottoarerna...

12