Quote from Guest on 12 May 2013, 15:43Hej jag har problem att få in "långpasset" i funbeat, läste nånstans att man får ha max ca 4mb/fil, och min fil blev ca 7,5. mac os-x, safari.
Hej jag har problem att få in "långpasset" i funbeat, läste nånstans att man får ha max ca 4mb/fil, och min fil blev ca 7,5. mac os-x, safari.
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 15:53Vilken fil är det? Jag importerar FIT-filerna direkt och den största jag har är 200kb, inspelat över 13 timmar, 92 km.
Vilken fil är det? Jag importerar FIT-filerna direkt och den största jag har är 200kb, inspelat över 13 timmar, 92 km.
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 16:11Uj ja jäklar det lät bra, mitt format blev .tcx, och jag var bara ute ca 2 timmar 20 minuter. garmin forerunner 305
Uj ja jäklar det lät bra, mitt format blev .tcx, och jag var bara ute ca 2 timmar 20 minuter. garmin forerunner 305
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 16:30Har du ställt in den på att spara ner data varje nanosekund, vilket verkar vara populärt i vissa kretsar?
Har du ställt in den på att spara ner data varje nanosekund, vilket verkar vara populärt i vissa kretsar?
Quote from Funbeat user on 12 May 2013, 17:41Ah ja så kanske det kan vara, bytt nu till smart registrering, hoppas det blir lite lättare 🙂 tack för hjälpen
/newbie
Ah ja så kanske det kan vara, bytt nu till smart registrering, hoppas det blir lite lättare 🙂 tack för hjälpen
/newbie
Quote from Funbeat user on 13 May 2013, 19:05men beträffande min gamla, stora fil är alltså loppet kört?!?
men beträffande min gamla, stora fil är alltså loppet kört?!?
Quote from Camilla Höög on 13 May 2013, 20:20Testa om filen blir mindre om du exporterar ut den från Garmin Connect.
Testa om filen blir mindre om du exporterar ut den från Garmin Connect.
Quote from Funbeat user on 13 May 2013, 21:38Funbeat kan använda zippade filer, så zippa den och se om det går bättre.
Funbeat kan använda zippade filer, så zippa den och se om det går bättre.
Quote from Lisa Bringhed on 4 May 2014, 18:46Nybliven mac-ägare, med samma problem som ovan med stora filer.
Synkar med Garmin express och laddare ner tcx-filerna för vidare distribution till funbeat och TrainingPeaks 🙂
Att zippa tcx verkar inte fungera,
1) inte bakgrundsmeny eller gzip resp gunz
Nybliven mac-ägare, med samma problem som ovan med stora filer.
Synkar med Garmin express och laddare ner tcx-filerna för vidare distribution till funbeat och TrainingPeaks 🙂
Att zippa tcx verkar inte fungera,
1) inte bakgrundsmeny eller gzip resp gunz
Quote from Funbeat user on 5 May 2014, 21:161. Garmin Express ska skapa fit-filer. Dessa är bättre att använda än tcx och bör vara betydligt mindre. Var på Mac de finns vet jag inte, windows-användare kan prova att leta i följande mapp, där vissa delar säkerligen måste anpassas. C:ProgramDataGARMIN
1. Garmin Express ska skapa fit-filer. Dessa är bättre att använda än tcx och bör vara betydligt mindre. Var på Mac de finns vet jag inte, windows-användare kan prova att leta i följande mapp, där vissa delar säkerligen måste anpassas. C:ProgramDataGARMIN