Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStorlek på lvg-cyklar
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har suttit och funderat lite på vad som är viktigast på en lvg-cykel, längden på överrör eller höjden på cykeln? Om man tittar på proffsens cyklar så verkar det som att höjden är viktigast (dvs ha en så låg cykel som möjligt). Själv har jag valt att l

Avtåndet mellan sadel och styre är viktigast.

Absolut!

Men det går att göra detta på två sätt. Antingen en kort och låg cykel med längre styrstam eller tvärtom.

Jämför min cykel med Franco Pellizotti (det ser ut som att han kör på en 52cm-cykel med 140mm styrstam / han är 176 cm lång).
BILD:www.bik

Försöker lägga in en bild på min cykel från min dator men lyckas inte...

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=3a119bf5943d45d1b854585b362ee842.jpg&Size=

EDIT: Nu lyckades jag visa min bild (via en liten omväg... ) . Tror jag i alla fall. Bilden syns inte på min dator...
EDIT2: Nu ser jag bilden...

Fler jämförelser:

Du verkar ha gjort rätt med de två bilderna i ditt första av de tre inläggen på raken.

Har faktiskt aldrig hört att nån strävar efter en så låg cykel som möjligt, vad har du hört det? Om du tänker att du ska komma längre ner så stämmer det inte om du fortfarande har samma storlek på hjulen.

Jag har inte hört att man strävar efter att ha en så låg cykel som möjligt. Det är mer mina egna (felaktiga?) slutsatser. Men det ser ut som att många proffs vill ha en mindre cykel än vad som tidigare rekommenderades. Men detta kanske är att det vill få

Varför har du behov av att sitta som några proffs gör?
Du vet troligtvis inte varför de har valt att ha den sittställningen efter 40000 mil.

Jag vet att det är lite konstiga funderingar som jag har. Och det mest korkade man kan göra är att jämföra sig med ett proffs som motionär... Men jag tänker att nåt borde de göra rätt som cyklar så pass mycket.

(Sedan är det lite estetiskt också. Tycker

12