Quote from Guest on 22 September 2010, 18:08har lite svårt med storleken på ramen, cyklar racer på 56, crossen har jag en 54 och mtb en 17" för jag gillar små och rappa cyklar.
ramen jag har kollat på ligger på 53,55 och 57. Har provat med olika sorters mätnings geometri men den säger bara small,
har lite svårt med storleken på ramen, cyklar racer på 56, crossen har jag en 54 och mtb en 17" för jag gillar små och rappa cyklar.
ramen jag har kollat på ligger på 53,55 och 57. Har provat med olika sorters mätnings geometri men den säger bara small,
Quote from ellen olsson on 22 September 2010, 18:18Dina delmått och motsvarande mått på ramen, ffa. horisontella avståndet från sadelstolpe till styrstam, är nyckeln till att hitta något som passar.
Dina delmått och motsvarande mått på ramen, ffa. horisontella avståndet från sadelstolpe till styrstam, är nyckeln till att hitta något som passar.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 11:12ehh okej, nu förstår jag faktiskt ingenting..
ehh okej, nu förstår jag faktiskt ingenting..
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 12:40Det han menar är att det är totalt meningslöst att försöka ge råd om en temporam enbart utifrån informationen "53, 55, 57". Detta är bara tal och säger enbart i bästa fall något om ramens höjd. De säger dock inget som helst om de betydligt mer relevanta p
Det han menar är att det är totalt meningslöst att försöka ge råd om en temporam enbart utifrån informationen "53, 55, 57". Detta är bara tal och säger enbart i bästa fall något om ramens höjd. De säger dock inget som helst om de betydligt mer relevanta p
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 15:40vad har hänt med att bara häva ur sig det och försöka hjälpa till istället för att göra sig själv oförstålig.
vad har hänt med att bara häva ur sig det och försöka hjälpa till istället för att göra sig själv oförstålig.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 16:00Okej, det är väl olyckligt att det går ut öven en enskild forummedlem.
Dock, det är en väldigt vanlig diskussion på ALLA världens tri-forum och även på funbeat finns åtskilliga trådar där ämnet diskuteras. Folks tålamod med slarvigt formulerade frågor är
Okej, det är väl olyckligt att det går ut öven en enskild forummedlem.
Dock, det är en väldigt vanlig diskussion på ALLA världens tri-forum och även på funbeat finns åtskilliga trådar där ämnet diskuteras. Folks tålamod med slarvigt formulerade frågor är
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 19:35såja...
såja...