Quote from Guest on 12 March 2012, 23:41Idag så bytte jag batteri i min fotpodd till min FR60.
Eftersom den har betett sig lite skumt valde jag också att kalibrera om podden och.. jag fick huvudvärk. Sprang ett varv på skolans löparbana, dvs 400 meter som är minimum för kalibrering. Resultatet
Idag så bytte jag batteri i min fotpodd till min FR60.
Eftersom den har betett sig lite skumt valde jag också att kalibrera om podden och.. jag fick huvudvärk. Sprang ett varv på skolans löparbana, dvs 400 meter som är minimum för kalibrering. Resultatet
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 23:51Kolla om batteriluckan är ordentligt åtdragen. Om du har poden långt ner på skon, testa även att sätta den högre upp. Om den sitter långt ner på skon där man böjer tårna så kan den böjas lite så att batteriet glappar.
Kolla om batteriluckan är ordentligt åtdragen. Om du har poden långt ner på skon, testa även att sätta den högre upp. Om den sitter långt ner på skon där man böjer tårna så kan den böjas lite så att batteriet glappar.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 08:58När jag använde en fotpod, tyckte jag mätresultatet påverkades av:
- underlag
- hastighet
- val av skor
- placering på skon
- acceleration/broms
- svängar.Ganska många felkällor, med andra ord. Om det nu stämmer.
När jag använde en fotpod, tyckte jag mätresultatet påverkades av:
- underlag
- hastighet
- val av skor
- placering på skon
- acceleration/broms
- svängar.
Ganska många felkällor, med andra ord. Om det nu stämmer.
Quote from Elias Engqvist on 13 March 2012, 10:38Garmin fotpoddar verkar vara betydligt sämre än onämnbar i denna diskussion som är mycket exakt! (Och bromsa/accelerera borde inte vara nåt problem det är ju DET som podden mäter!)
Garmin fotpoddar verkar vara betydligt sämre än onämnbar i denna diskussion som är mycket exakt! (Och bromsa/accelerera borde inte vara nåt problem det är ju DET som podden mäter!)
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 13:10Ska kunna handla om 1,5-2%, de fel du har ovan är mycket större vilket verkar lite märkligt.
Ska kunna handla om 1,5-2%, de fel du har ovan är mycket större vilket verkar lite märkligt.
Quote from Christer Berg on 14 March 2012, 13:27Ska lägga lite tid i morgon kväll på att kalibrera podden på nytt. Fått tipset att kalibrera på 800 meter och kontrollspringa 400 meter.
Sprang en längre runda idag på 1600 meter vilket podden räknade som 1560 meter och då är det 2,5% fel.
Ska lägga lite tid i morgon kväll på att kalibrera podden på nytt. Fått tipset att kalibrera på 800 meter och kontrollspringa 400 meter.
Sprang en längre runda idag på 1600 meter vilket podden räknade som 1560 meter och då är det 2,5% fel.