Quote from Guest on 14 March 2013, 14:45Tänkte byta styrstammen på min carbonhoj. Jag behöver annan längd.
Har surfat runt lite och försökt komma fram till ett val men... en liten skit grej men en djungel och bred prisklass så jag måste fråga forumet.1. Det är till en racer. Vad är den stora
Tänkte byta styrstammen på min carbonhoj. Jag behöver annan längd.
Har surfat runt lite och försökt komma fram till ett val men... en liten skit grej men en djungel och bred prisklass så jag måste fråga forumet.
1. Det är till en racer. Vad är den stora
Quote from Mattias Johansson on 14 March 2013, 14:55Jo just det.
4. Carbon styrstammarna väger generellt mer och kostar mer än aluminium variant.
Vad är carbon stammens fördel mer än "sexigt" utseende? Styvare?
Jo just det.
4. Carbon styrstammarna väger generellt mer och kostar mer än aluminium variant.
Vad är carbon stammens fördel mer än "sexigt" utseende? Styvare?
Quote from Funbeat user on 14 March 2013, 16:211: ingen skilnad
2: husk monteringspasta beregnet for carbon, det gir større friksjon mellom komponentene så det ikke beveger seg.
Velg styrstam med stor annleggsflate mellom komponentene, fordi en ikke skal overskride oppgitt mål for stramming.
Alu
1: ingen skilnad
2: husk monteringspasta beregnet for carbon, det gir større friksjon mellom komponentene så det ikke beveger seg.
Velg styrstam med stor annleggsflate mellom komponentene, fordi en ikke skal overskride oppgitt mål for stramming.
Alu
Quote from Funbeat user on 16 March 2013, 17:31Precis som du kommit fram till själv så finns det inga fördelar med en stam i carbon, dom är flexigare, tyngre och dyrare. Dom enda stammarna i carbon som är bra och styva är en aluminiumstam som är inklädd i carbon... Men då är dom ännu tyngre..
Precis som du kommit fram till själv så finns det inga fördelar med en stam i carbon, dom är flexigare, tyngre och dyrare. Dom enda stammarna i carbon som är bra och styva är en aluminiumstam som är inklädd i carbon... Men då är dom ännu tyngre..