Quote from Guest on 24 September 2011, 17:42Kommer kanske med en dum fråga, men vad är betydelsen av SUBXX till Vätternrundan?
Jag har tolkat att det är grupp som startar tillsammans med kapaciteten och målsättningen att klara VR på XX h, en sk SUB-grupp. SUB betyder väl en undergrupp i detta samma
Kommer kanske med en dum fråga, men vad är betydelsen av SUBXX till Vätternrundan?
Jag har tolkat att det är grupp som startar tillsammans med kapaciteten och målsättningen att klara VR på XX h, en sk SUB-grupp. SUB betyder väl en undergrupp i detta samma
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 17:52tex sub10 = klarat rundan på 9.59.59 eller snabbare.
tex sub10 = klarat rundan på 9.59.59 eller snabbare.
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 18:02Då ska jag tolka begreppet SUB så här.
Dvs den senare betydelsen, att person klarat loppen under tiden XX.
Betydelsen SUB har inget med undergrupper att göra alltså, utan SUB-grupper är grupper av personer med målsättningen att klara det under XX timmar.
Då ska jag tolka begreppet SUB så här.
Dvs den senare betydelsen, att person klarat loppen under tiden XX.
Betydelsen SUB har inget med undergrupper att göra alltså, utan SUB-grupper är grupper av personer med målsättningen att klara det under XX timmar.
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 18:36SUB=under. Andvänds ju både i betydelsen tid och grupp.
Tex, Jag ska försöka köra SUB9 nästa år därför måste
jag hitta en SUB9-grupp att åka med.
Ska jag försöka klara SUB16 behöver jag nog ingen
SUB16-grupp för det klarar jag nog solo.
SUB=under. Andvänds ju både i betydelsen tid och grupp.
Tex, Jag ska försöka köra SUB9 nästa år därför måste
jag hitta en SUB9-grupp att åka med.
Ska jag försöka klara SUB16 behöver jag nog ingen
SUB16-grupp för det klarar jag nog solo.
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 19:20Precis, då har du förstått det helt rätt, Sven.
Vilken subgrupp blir det för dig nästa år? 🙂
Precis, då har du förstått det helt rätt, Sven.
Vilken subgrupp blir det för dig nästa år? 🙂
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 20:47Iofs så har jag inte tänkt att cykla hela VR, utan nöja mig halva.
Min snitthastighet på en sån runda borde bli någonstans mellan 26-28 km/h, dvs effektiv cykeltid under 6 h.
Den längsta rundan hittills var på 80 km och den tog jag på 3 h (otränad!)
Men s
Iofs så har jag inte tänkt att cykla hela VR, utan nöja mig halva.
Min snitthastighet på en sån runda borde bli någonstans mellan 26-28 km/h, dvs effektiv cykeltid under 6 h.
Den längsta rundan hittills var på 80 km och den tog jag på 3 h (otränad!)
Men s
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 21:19Sub=total. Tid inkl pausar och allt.
fixade min första sub9 i år,8.25. Åkte med ett gäng ifrån början som hade ett mål på sub 7.30 men det var ju färdigtrampat med dem efter 6mil. Men det kom fler grupper bakifrån som det gick att hänga på.Sub-grupperna s
Sub=total. Tid inkl pausar och allt.
fixade min första sub9 i år,8.25. Åkte med ett gäng ifrån början som hade ett mål på sub 7.30 men det var ju färdigtrampat med dem efter 6mil. Men det kom fler grupper bakifrån som det gick att hänga på.Sub-grupperna s
Quote from Lena O on 24 September 2011, 22:07Sven: Anmäl dig till HalvVättern då istället, mycket dyrare att anmäla sig till Vättern Rundan och bara cykla halva.
Sven: Anmäl dig till HalvVättern då istället, mycket dyrare att anmäla sig till Vättern Rundan och bara cykla halva.
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 22:11De jag vet som har cyklat den tycker att det är roligare också.
De jag vet som har cyklat den tycker att det är roligare också.
Quote from Funbeat user on 24 September 2011, 22:33När jag skrev halva, menade jag naturligtvis Halvvättern! 🙂
När jag skrev halva, menade jag naturligtvis Halvvättern! 🙂