Quote from Guest on 8 May 2009, 11:59Är ganska så ny inom landsvägscykling o har en fundering kring racer-skor och sula eller inte sula...
Har lite speciella fötter och har sedan hockey- o fotbollstiden specialsulor (dvs iläggsulor som är formgjutna efter foten).
När jag köpte cykel + skor
Är ganska så ny inom landsvägscykling o har en fundering kring racer-skor och sula eller inte sula...
Har lite speciella fötter och har sedan hockey- o fotbollstiden specialsulor (dvs iläggsulor som är formgjutna efter foten).
När jag köpte cykel + skor
Quote from ellen olsson on 8 May 2009, 12:09Låt fötterna bestämma!
Jag har prövat flera skomodeller och några olika iläggssulor och kommit fram till vad som funkar bäst för mina fötter.
Låt fötterna bestämma!
Jag har prövat flera skomodeller och några olika iläggssulor och kommit fram till vad som funkar bäst för mina fötter.
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 14:17Det är klart att lite kraft försvinner ner i de mjuka sulorna. Ett alternativ till att köra med dubbla sulor kanske är att labba lite med klossens läge på skon (skjuta den några mm fram/tillbaka) för att få anläggningsytan på ett annat ställe på foten. Me
Det är klart att lite kraft försvinner ner i de mjuka sulorna. Ett alternativ till att köra med dubbla sulor kanske är att labba lite med klossens läge på skon (skjuta den några mm fram/tillbaka) för att få anläggningsytan på ett annat ställe på foten. Me
Quote from Funbeat user on 8 May 2009, 17:38gör som känns bäst
gör som känns bäst
Quote from Funbeat user on 9 May 2009, 18:15Jag kör med gjutna sulor, de sitter kanon.
Om de hade gjort ont så skulle jag valt ett annat alternativ eller eventuellt moddat sulorna så att de passar bättre i skorna. Det kan vara en liten knöl eller kant som gör att det trycker någonstans. Fram med kn
Jag kör med gjutna sulor, de sitter kanon.
Om de hade gjort ont så skulle jag valt ett annat alternativ eller eventuellt moddat sulorna så att de passar bättre i skorna. Det kan vara en liten knöl eller kant som gör att det trycker någonstans. Fram med kn
Quote from Funbeat user on 10 May 2009, 21:22tack för svaren!
skall fortsätta exprimentera.
var mest nyfiken på om det fanns någon oskriven lag kring dubbla sulor eller ej.
tack för svaren!
skall fortsätta exprimentera.
var mest nyfiken på om det fanns någon oskriven lag kring dubbla sulor eller ej.