Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Har i veckan köpt en Garmin Forerunner 305 och har använt den på två pass. Båda gångerna har de tagit lång tid, upp mot 10 min, att hitta satelliter. Visst, det är en del hus omkring, men de är inte jättehöga. Har provat på samma ställe båda gångerna efte

Från vad jag har förstått så kan det ta lite tid med att hitta satelliterna. Gängse tips att komma runt det hela brukar vara att lämna klockan i ett fönster eller på en trapp eller liknande medans du tar på dig träningskläder, alternativt att du värmer up

Precis som C. säger; jag startar min och lägger din i ett fönster medan jag klär mig. Glömmer hämta den ibland och får gå tillbaka in....
I början tyckte jag att det var jättedåligt att detta skulle behövas men har nu vant mig.

Hoppas du får mycket glädj

Ok, tack för svar! Då behöver jag alltså inte vara orolig att det är fel på just min klocka i alla fall. Passade på att värma upp idag och det är ju smart att ägna tiden åt det, men ändå lite irriterande!

jo det tar lite tid..fast inte kanske 10 minuter för mig...

men det gör inget,för jag är så nöjd med klockan överlag..

Det brukar ta längre tid när man rör sig. Det bästa är som redan sagts att lägga klockan nånstans innan passet eller stå helt still och vänta. Jag måste ut på balkongen med min för att det ska hitta satelliterna. Den tappar sedan kontakten medan jag går u

Normal stadsbebyggelse räcker för att det ska vara jobbigt ibland på våra breddgrader. Stå stilla är som sagt bättre än att röra på sig. Eller söka upp en mer öppen plats.

Jag knyter skorna ute. Under tiden ligger min Garmin på en sten och letar satelliter. Brukar ta lika lång tid.

Nu är väl GPS-täckningen likvärdig på alla breddgrader mer eller mindre? Bortsett från WAAS/Egnos då.

Jag går ut och sätter på klockan och den brukar ställa in sig fort; den korta tid det tar för mig att justa till snörning och bara göra mig mentalt klar.
Enda gången det tagit tid var när jag nyligen var på Kanarieöarna och skulle springa första gången. J

12