Quote from Guest on 2 May 2010, 18:29Har precis köpt en ny FR305 🙂 men den verkar ha ruggigt svårt att hitta satelliten. Så fort jag slår på den då jag haft den avstängd ett tag så måste den söka efter mottagning och det kan ta minuter innan den hittar. Ska det verkligen vara så att man vi
Har precis köpt en ny FR305 🙂 men den verkar ha ruggigt svårt att hitta satelliten. Så fort jag slår på den då jag haft den avstängd ett tag så måste den söka efter mottagning och det kan ta minuter innan den hittar. Ska det verkligen vara så att man vi
Quote from Christer Berg on 2 May 2010, 18:39En del GPSer är lite klena på att hitta in sig. Min bil gps kan ta upp till timmen att hitta in sig om jag börjar köra innan sattarna är låsta.
Men det är väl själv göra själv ha när man köper billigt Navman krafs.
Mitt råd är att lägga den i fönstret e
En del GPSer är lite klena på att hitta in sig. Min bil gps kan ta upp till timmen att hitta in sig om jag börjar köra innan sattarna är låsta.
Men det är väl själv göra själv ha när man köper billigt Navman krafs.
Mitt råd är att lägga den i fönstret e
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 18:44Ja, det kan ta några minuter - men värmer du inte upp innan du springer iväg?
Ja, det kan ta några minuter - men värmer du inte upp innan du springer iväg?
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 19:14Det är väl lite dåligt med det 😉 Jag strechar lite inomhus å sen drar jag 🙂
Fast jag får väl ändra på det nu då så den hinner laddas...
Men jag tycker fortfarande att det verkar väldigt omständligt om man ska behöva ladda om den så fort man stängt av
Det är väl lite dåligt med det 😉 Jag strechar lite inomhus å sen drar jag 🙂
Fast jag får väl ändra på det nu då så den hinner laddas...
Men jag tycker fortfarande att det verkar väldigt omständligt om man ska behöva ladda om den så fort man stängt av
Quote from Camilla Höög on 2 May 2010, 19:59Ibland så hittar den satelliter blixtsnabbt och ibland tar det lång tid. Jag har inte riktigt kommit på hur det funkar än, men testar lite olika tekniker.
En idé jag har är att inte låta den tappa satelliterna efter avstängning eller direkt när du slår p
Ibland så hittar den satelliter blixtsnabbt och ibland tar det lång tid. Jag har inte riktigt kommit på hur det funkar än, men testar lite olika tekniker.
En idé jag har är att inte låta den tappa satelliterna efter avstängning eller direkt när du slår p
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 20:36Ett tips är att slå på den och låta den ligga i fönstret medan du tar på dig träningskläderna så har den hittat satelliter tills du är redo att ge dig ut 🙂
Ett tips är att slå på den och låta den ligga i fönstret medan du tar på dig träningskläderna så har den hittat satelliter tills du är redo att ge dig ut 🙂
Quote from Christer Berg on 2 May 2010, 21:10De två gpserna jag har tillgång till (mobil och bilnavigator) är trötta i uppstart men väl låsta mot sat så hittar de tillbaka väldigt snabbt om de tappar kontaken en kort stund.
De två gpserna jag har tillgång till (mobil och bilnavigator) är trötta i uppstart men väl låsta mot sat så hittar de tillbaka väldigt snabbt om de tappar kontaken en kort stund.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 21:35Det verkar alltså vara det vanliga, perfekt, var lite rädd att det var nåt fel på den. Bra tips ni har, ska testa både att stänga av den innan jag går in och låta den ladda upp innan jag springer ut.
😀
Det verkar alltså vara det vanliga, perfekt, var lite rädd att det var nåt fel på den. Bra tips ni har, ska testa både att stänga av den innan jag går in och låta den ladda upp innan jag springer ut.
😀
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 09:05Min 305´a är också mycket varierande. Ibland tar det 10-15 sekunder och ibland ett par minuter innan den är körklar. Naturligtvis alltid det senare när man är sent ute till träningarna.
Min 305´a är också mycket varierande. Ibland tar det 10-15 sekunder och ibland ett par minuter innan den är körklar. Naturligtvis alltid det senare när man är sent ute till träningarna.