Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatSvårt att söka rundor
You need to log in to create posts and topics.

Jag skall åka till Gotland imorgon och tänkte ta med cykel och tänkte kolla om det finns några bra cykelrundor där.
Dessvärre tycker jag att sökfunktionen för träningsrundor funkar ganska kasst.
Jag vill hitta cykelrundor, för racer och MTB, men saknar mö

Eftersom vi inte anger vilken typ av runda det är så saknas funktionen du är ute efter. Det går inte att se skillnad på en löprunda eller en cykelrunda...det är bara en runda. Cykelrundor brukar iofs vara längre 🙂

Så testa att lägga in en minsträcka så

Jag tycker att en möjlighet att kategorisera rundor skulle vara ganska bra.
Det var riktigt svårt att söka rundor och det verkar finnas en hel del buggar.
När jag försökte söka på rundor längre än 100 km på Gotland fick jag inga träffar fast jag såg en ru

För att vi ska kunna använda rundorna bättre så behöver fler parametrar knytas till rundorna och göra alla parametrar sökbara.
Det viktigaste att ha är: typ av runda (MTB, löpning, landsvägscykling, etc.), sträcka, beskrivning, positioner (så att man kan

När man registrerar sin träning och anger en runda, anger man ju samtidigt vad man har tränat. Den informationen borde därigenom gå att använda vid sökning, så att folk t.ex. kan söka på rundor som folk använt vid t.ex. cykling, löpning etc.

Det skulle ju va käckt om det fungerade som tävlingarna gör idag.

Skulle inte det lösa problemet :D?

Jo fast linus förslag verkar bra! Att när någon registrerar rundan så "märks den med en träningstyp". Jag menar att en runda inte är lika specifik som en tävling. En lång löprunda kanske ibland kan funka till inlines eller rullskidor eller cyckel men inte

Det vore trevligt om hela rundornas sträckning ritades ut, inte bara startpunkten. Det skulle då vara lätt att se vilka rundor som passerar en viss punkt.