Quote from Guest on 7 July 2011, 09:11Hej,
Jag upplever att mitt bakparti (ja på cykeln då alltså!) svajar lite grand. Känns som att det med viss regelbundenhet (kanske några gånger per minut) förflyttar sig i sidled någon centimeter.
Är det däcket som börjar bli gammalt eller har ni några
Hej,
Jag upplever att mitt bakparti (ja på cykeln då alltså!) svajar lite grand. Känns som att det med viss regelbundenhet (kanske några gånger per minut) förflyttar sig i sidled någon centimeter.
Är det däcket som börjar bli gammalt eller har ni några
Quote from Rasmus Olsson on 7 July 2011, 09:21Bakhjulet kan vara skevt. Lyft upp bak å snurra å titta.
Bakhjulet kan vara skevt. Lyft upp bak å snurra å titta.
Quote from Bertil Nolheim on 7 July 2011, 09:22Lösa ekrar?
Lösa ekrar?
Quote from Camilla Höög on 7 July 2011, 09:30Däcket kan sitta ojämnt på fälgen, men både det och om fälgen är skev borde kännas oftare än några gånger per minut.
Däcket kan sitta ojämnt på fälgen, men både det och om fälgen är skev borde kännas oftare än några gånger per minut.
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 09:49Hej,
Nej hjulet ser ut att snurra/vara jämnt när jag roterar det och ingen eker är vad jag kan bedöma lösare än de andra. Tror inte heller att det är att däcket inte krupit upp ordentligt på fälgen (har varit med om det tidigare och då får man ju en bet
Hej,
Nej hjulet ser ut att snurra/vara jämnt när jag roterar det och ingen eker är vad jag kan bedöma lösare än de andra. Tror inte heller att det är att däcket inte krupit upp ordentligt på fälgen (har varit med om det tidigare och då får man ju en bet
Quote from Bertil Nolheim on 7 July 2011, 10:18Brusten bakaxel?
Brusten bakaxel?
Quote from Peter Eriksson on 7 July 2011, 10:55Glappande bakhjulslager ?
Glappande bakhjulslager ?
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 11:48Det där problemet hade jag på en lågbudgetcykel en gång. Det visade sig bero på att snabbkopplingarna var så usla att de inte klarade att hålla fast hjulen ordentligt. Lösning: ett par begagnade snabbkopplingar som den lokala cykelhandlaren hade i en låda
Det där problemet hade jag på en lågbudgetcykel en gång. Det visade sig bero på att snabbkopplingarna var så usla att de inte klarade att hålla fast hjulen ordentligt. Lösning: ett par begagnade snabbkopplingar som den lokala cykelhandlaren hade i en låda
Quote from Funbeat user on 7 July 2011, 19:43Låter snarlikt mina problem (även där en kinaram) - bytte hjul och kopplingar, problemen försvann men har dykt upp igen 🙁
Låter snarlikt mina problem (även där en kinaram) - bytte hjul och kopplingar, problemen försvann men har dykt upp igen 🙁
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 08:08Hej igen och tack för alla svar.
Jag började med den enklaste åtgärden-att byta däck, och då försvann problemet. Jag såg att det gamla däcket hade börjat få sprickor i däcksidorna, så jag antar att det lett till någon slags instabilitet.
Mvh Marcus
Hej igen och tack för alla svar.
Jag började med den enklaste åtgärden-att byta däck, och då försvann problemet. Jag såg att det gamla däcket hade börjat få sprickor i däcksidorna, så jag antar att det lett till någon slags instabilitet.
Mvh Marcus