Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

När man skriver ett blogginlägg kan man råka få kommentarer. Ibland svara man på dessa då de dyker upp som privata meddelande och är av sådan karaktär att man känner sig så illa tvungen;).

Det vore kul om de svar man ger kommer som svar i kommentarflödet

Vore det inte logiskt om kommentarer på bloggar bleve en del av det övriga kommentarsflödet - dvs att kommentarer på bloggar fungerade på precis samma sätt som på träningspassen? Det kanske var så du menade, och isåfall håller jag med.

Jo, jag tycker som Robert. För om bloggkommentarerna fortfarande kommer som privat meddelande, kommer ju mitt svar att kännas som ett privat meddelande också. Och då skriver man ju lite annorlunda än om det hamnar efter blogginlägget.

Det går att välja vilket.

hur?

genom att välja "svara på kommentar..." eller att lägga svaret i kommentarsrutan

Echo?

Undrar jag med.
När nån kommenterat min blogg och kanske ställt några frår så tänker jag ofta att fler kanske undrar, iaf när de läst kommentaren, så många gånger skriver jag dels ett svar till den som undrat och dels en kommentar till min egen blo

Men lägger man svaret i komentarsrutan på bloggen vet inte den som skrev inlägget om att det kommit ett svar. Varför jag brukar både svara i kommentarsfältet och skicka svaret i ett pm. Vilket iofs fungerar men är lite omständigt - och eftersom maskinerie

Ling*3: Det är väl bara att kommentera sin egen blogg?

Aha Robert, det är ju en nackdel förstås!

12