Quote from Guest on 23 May 2013, 08:46Hej på er!
Jag tänkte köpa mig en Giro Air Attack Shield-hjälm nu när de kommer ut i början av juni.
Frågan är nu bara om jag vågar mig på en svart hjälm, eller om det kan bli för varmt (att svart färg "drar åt sig" värme istället för att reflektera bor
Hej på er!
Jag tänkte köpa mig en Giro Air Attack Shield-hjälm nu när de kommer ut i början av juni.
Frågan är nu bara om jag vågar mig på en svart hjälm, eller om det kan bli för varmt (att svart färg "drar åt sig" värme istället för att reflektera bor
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 08:56Vit 24/7.
Svart No no.
Precis som du skriver Svart kan bli väl var. Vit kan också bli varm. Men tänk då hur det skulle vara med en svart.
En Vit Met Sine Thesis, kör jag med bara för att hålla huvudet så svalt det bara går.
http://www.wiggle.com/met-
Vit 24/7.
Svart No no.
Precis som du skriver Svart kan bli väl var. Vit kan också bli varm. Men tänk då hur det skulle vara med en svart.
En Vit Met Sine Thesis, kör jag med bara för att hålla huvudet så svalt det bara går.
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 09:33Köp den du tycker är snyggast.
Jag kör ofta med svart (Giro Phase) och märker ingen skillnad alls jämfört med mina ljusare hjälmar.
Troligtvis är det helt andra saker än färgen som avgör om en hjälm upplevs varm eller inte...de är ju ofta välventilerade,
Köp den du tycker är snyggast.
Jag kör ofta med svart (Giro Phase) och märker ingen skillnad alls jämfört med mina ljusare hjälmar.
Troligtvis är det helt andra saker än färgen som avgör om en hjälm upplevs varm eller inte...de är ju ofta välventilerade,
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 10:49Har en svart hjälm och märker inte av att det blir så varmt. Dock kan tilläggas att jag inte provat någon ljusare hjälm att jämföra med men har inget problem med den jag har. Men min har mer lufthål än den du tittar på så kanske inte svalkar lika bra..
Har en svart hjälm och märker inte av att det blir så varmt. Dock kan tilläggas att jag inte provat någon ljusare hjälm att jämföra med men har inget problem med den jag har. Men min har mer lufthål än den du tittar på så kanske inte svalkar lika bra..
Quote from Funbeat user on 23 May 2013, 12:32Svart är alltid rätt! (Vitt är för oskulder och änglar.)
Som sagts tidigare så är värmeledningsförmågan mycket låg för dämpmatrialen
under ytterhöljet. Har aldrig märkt att min svarta hjälm blir varmare i solljus.
Svart är alltid rätt! (Vitt är för oskulder och änglar.)
Som sagts tidigare så är värmeledningsförmågan mycket låg för dämpmatrialen
under ytterhöljet. Har aldrig märkt att min svarta hjälm blir varmare i solljus.
Quote from j sollerman on 24 May 2013, 09:19Har en svart giro aeon. Inga värmeslag är iaf. Bara de är bra luftgenomströmning.
Har en svart giro aeon. Inga värmeslag är iaf. Bara de är bra luftgenomströmning.
Quote from Berit Bengtson on 24 May 2013, 16:22Richard Jack undrade:
> Frågan är nu bara om jag vågar mig på en svart hjälm,
> eller om det kan bli för varmt😀
Är det här ditt försök till ngn sorts kuggfråga?
😉
Richard Jack undrade:
> Frågan är nu bara om jag vågar mig på en svart hjälm,
> eller om det kan bli för varmt
😀
Är det här ditt försök till ngn sorts kuggfråga?
😉