Quote from Guest on 8 July 2011, 09:22Köpte förra sommaren en ny hjälm. Bell Sweep. Det var så skönt då den ventilerade och svettbanden sög upp det mesta då den var ny. Jag cyklar inte så värst mycket men efter kanske 20-25 pass med hjälmen så rinner det ner i ögonen och jag blir tvungen att
Köpte förra sommaren en ny hjälm. Bell Sweep. Det var så skönt då den ventilerade och svettbanden sög upp det mesta då den var ny. Jag cyklar inte så värst mycket men efter kanske 20-25 pass med hjälmen så rinner det ner i ögonen och jag blir tvungen att
Quote from Rasmus Olsson on 8 July 2011, 09:32Det går att byta svettbanden, om du menar de som sitter inne i hjälmen. Med hjälmarna följder det med extra sådana kuddar att byta.
Ett råd är annars att ha en keps eller en buff under. Lite lättare att tvätta en en hjälm.
Det går att byta svettbanden, om du menar de som sitter inne i hjälmen. Med hjälmarna följder det med extra sådana kuddar att byta.
Ett råd är annars att ha en keps eller en buff under. Lite lättare att tvätta en en hjälm.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:32Jag brukar köra med Buff.
Jag brukar köra med Buff.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 09:43Har testat med buff under men då det är så varmt som det är nu är det inte så skönt men det hjälper å andra sidan mot svett i ögonen. Annars får man får väl försöka att köra snabbare så att fartvinden kyler:-)
Har testat med buff under men då det är så varmt som det är nu är det inte så skönt men det hjälper å andra sidan mot svett i ögonen. Annars får man får väl försöka att köra snabbare så att fartvinden kyler:-)
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:10Om du tycker det är värt det så ha gärna en "sommarhjälm" med bättre ventilation så blir du av med en del fukt den vägen. Resten bör sugas upp av kuddarna som ska sitta så att det inte börjar läcka i första taget. Men sen är det oundvikligt att det börjar
Om du tycker det är värt det så ha gärna en "sommarhjälm" med bättre ventilation så blir du av med en del fukt den vägen. Resten bör sugas upp av kuddarna som ska sitta så att det inte börjar läcka i första taget. Men sen är det oundvikligt att det börjar
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 10:41Mina kuddar går att ta lös så jag brukar handtvätta dem någon gång ibland med samma tvättmedel som jag använder till träningskläderna. Sedan fungerar det rätt bra några pass.
Mina kuddar går att ta lös så jag brukar handtvätta dem någon gång ibland med samma tvättmedel som jag använder till träningskläderna. Sedan fungerar det rätt bra några pass.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 11:18Jag minns ett tillfälle då en plötslig stril av svett rann rakt ner i ögonen på mig när jag låg i medlut och trampade på i 40 knyck för något år sedan. Såg verkligen ingenting och hade trafik omkring mig så det var jätteläskigt.
Det fick mig att leta eft
Jag minns ett tillfälle då en plötslig stril av svett rann rakt ner i ögonen på mig när jag låg i medlut och trampade på i 40 knyck för något år sedan. Såg verkligen ingenting och hade trafik omkring mig så det var jätteläskigt.
Det fick mig att leta eft
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 11:27Jag kör med en mycket glamorös sak som jag lärde mig när jag körde motocross, trosskydd.
De har ju en självhäftande tejp på baksidan som man fäster i "pannan" på hjälmen.
Överlägsen sugförmåga, mjuk & skön samt byt efter varje tur så slipper man svettluk
Jag kör med en mycket glamorös sak som jag lärde mig när jag körde motocross, trosskydd.
De har ju en självhäftande tejp på baksidan som man fäster i "pannan" på hjälmen.
Överlägsen sugförmåga, mjuk & skön samt byt efter varje tur så slipper man svettluk
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 11:58Att stryka lite vaselin på ögonbrynen brukar fungera kanon om man vill slippa svett i ögonen.
Att stryka lite vaselin på ögonbrynen brukar fungera kanon om man vill slippa svett i ögonen.
Quote from Funbeat user on 8 July 2011, 12:42Noppa inte ögonbrynen.
Noppa inte ögonbrynen.