Quote from Guest on 3 April 2011, 20:44Världens största bergsultramaraton.
Klassiska distansen är 78,5 km och går Davos-Filisur-Bergun-Keschhutte-Scalettapass-Durrboden-Davos.
Huvuddistansen är 78,5km med +/-2320 höjdmeter men det finns andra distanser också, t.ex. två olika marathonvariante
Världens största bergsultramaraton.
Klassiska distansen är 78,5 km och går Davos-Filisur-Bergun-Keschhutte-Scalettapass-Durrboden-Davos.
Huvuddistansen är 78,5km med +/-2320 höjdmeter men det finns andra distanser också, t.ex. två olika marathonvariante
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 20:54Någon som vet vad hela kalaset kan gå på dvs anmälan, boende, resa t/r, mat? Schweiz lär ju till och med vara dyrare än Norge enligt vad jag har hört!
Någon som vet vad hela kalaset kan gå på dvs anmälan, boende, resa t/r, mat? Schweiz lär ju till och med vara dyrare än Norge enligt vad jag har hört!
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 21:31Springtime.se tar fjortontusen för resan med hotell och halvpension. Sedan tillkommer själva loppet och en del mat. Man bör väl ta i så att man blir hungrig...
Springtime.se tar fjortontusen för resan med hotell och halvpension. Sedan tillkommer själva loppet och en del mat. Man bör väl ta i så att man blir hungrig...
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 21:40Du kommer undan betydligt billigare om du arrangerar själv. Hotel via Hotels.com och flyg med t.ex Norwegian/SAS/Lufthansa till området samt tåg.
Du kommer undan betydligt billigare om du arrangerar själv. Hotel via Hotels.com och flyg med t.ex Norwegian/SAS/Lufthansa till området samt tåg.
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 21:41Arrangerade min egen resa förra året, hade med mig tanten som åskådare.
Betalade cirka;
Anmälningsavgift - minns ej
Lägenhetshotell (www.solaria.ch) 6 nätter för 4300kr
Flyg 1700 kr per personLagade ett par luncher/middagar i lägenheten. Matpriserna
Arrangerade min egen resa förra året, hade med mig tanten som åskådare.
Betalade cirka;
Anmälningsavgift - minns ej
Lägenhetshotell (www.solaria.ch) 6 nätter för 4300kr
Flyg 1700 kr per person
Lagade ett par luncher/middagar i lägenheten. Matpriserna
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 07:11Om det blir av så blir det garanterat egenplanerad resa. Någon som ska med ner och dela ett rum på vandrarhem? fjortontusen med springtime var i saftigaste laget!
Om det blir av så blir det garanterat egenplanerad resa. Någon som ska med ner och dela ett rum på vandrarhem? fjortontusen med springtime var i saftigaste laget!
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 22:32Vandrahemmet i Glaris (campingplatsen) kostar typ 250-300 kr per natt. Tåg ingår i anm avg från Zurich flygplats. Anm avg ca 1000 kr. Således klarar du dig på 2000 kr + flyg ca 3000 kr för 5 dagar.
Vandrahemmet i Glaris (campingplatsen) kostar typ 250-300 kr per natt. Tåg ingår i anm avg från Zurich flygplats. Anm avg ca 1000 kr. Således klarar du dig på 2000 kr + flyg ca 3000 kr för 5 dagar.
Quote from Funbeat user on 14 May 2011, 18:24Hur många dagar i förväg borde man komma till Davos? Och varför?
Hur många dagar i förväg borde man komma till Davos? Och varför?
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 20:27Ska snart bege mig ner till Schweiz och har tittat lite på långtidsprognoserna för Davos. Det ser inte roligt ut men brukar det vara så här illa där nere? http://www.yr.no/sted/Sveits/Graubünden/Davos/langtidsvarsel.html
Kollar man på lite på Youtubeklip
Ska snart bege mig ner till Schweiz och har tittat lite på långtidsprognoserna för Davos. Det ser inte roligt ut men brukar det vara så här illa där nere? http://www.yr.no/sted/Sveits/Graubünden/Davos/langtidsvarsel.html
Kollar man på lite på Youtubeklip
Quote from Funbeat user on 19 July 2011, 20:38Det brukar vara fint väder i slutet på juli. I år är juli dock väldigt kall. Är själv i St Moritz-trakten nu (ca 7-8 mil från Davos) och det är osedvanligt kallt, ca 10 gr och regn / mulet. Kom också ihåg att på panorama-trail brukar det vara ca 10 grader
Det brukar vara fint väder i slutet på juli. I år är juli dock väldigt kall. Är själv i St Moritz-trakten nu (ca 7-8 mil från Davos) och det är osedvanligt kallt, ca 10 gr och regn / mulet. Kom också ihåg att på panorama-trail brukar det vara ca 10 grader