Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSydafrika
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej på er,

Ska åka till Sydafrika (johannesburg/CapeTown) i januari.
Undrar om det är någon här som har någon erfarenhet av dessa två städer då det gäller cykling + att handla cykeldelare.

Ha en trevlig dag

/A

Hej Anders!
Jag var i Sydafrika i januari i år. Det var hel fantastiskt o perfekt för cykling.

Jag skulle nog inte cykla i Johannesburg eftersom det är så hög kriminalitet där men i Kapstaden absolut. Vi fick rådet att aldrig cykla ensammen utan att min

Tusen tack,

Jag ser verkligen fram emot att få åka till Sydafrika. Ska lyda din råd och besöka franchock eller vad nu byn hette.

Tack för tippset

A

Hej,
Jag var i Sydafrika 1 månad 2005. Jag cyklade en del del mtb, men mest racer som jag hade med mig, körde Cape Argus som går i Mars det var en upplevelse kan jag ju säga!

Kan rekomendera dig att bo i Stellenbosch, ca 5 mil öster om Kapstaden.
Perfekt

Tackar,

Ska nog testa att besöka Stellenbosch, har hört att de har bra vingårdar också. Är väldigt intresserad av att hitta en bra cykelbutik så man kan köpa på sig något onödigt.

/A

aha
vin har jag koll på.
ett besök i sydafrika utan att prova lite viner är nästan lite oförskämt.
min bästis är vinimportör och har hus där nere.
jag ska höra med henne vilka gårdar hon rekomenderar.
återkommer

Det skulle vara jätte snällt Jessica om du kunde fråga din vän om vilka vingårdar man ska besöka.

/A

nu har jag kollat med henne. man kan besöka alla vingårdar men de flesta vill att man bokar i förväg.
ev trode hon att netlinhof (med reservation för stavfel) gick att droppin besöka då det är den största.
länken kanske kan hjälpa.
http://www.wineroute.co

Enligt en av mina vinböcker (med ett par år på nacken) har bl.a. följande vingårdar i Coastal Region (Paarl, Swartland, Durbanville, Constantia och Stellenbosch) öppet för besök:

- Buitenverwachting, 9-17 resp. 9-13
- Groot Constantia, 10-17 (dagl.)
- Kl

Finns väl ett nittio tal vingårdar runt Stellenbosch, de flesta tar emot besök. Och man behöver inte boka om man komr dit när de har öppet typ.

Det fins sk vin hopping bussar, men en personlig guide som tar dig till några bra vingårdar är ju guld.
Jag va

12