Quote from Guest on 19 September 2007, 16:07Hej på er,
Ska åka till Sydafrika (johannesburg/CapeTown) i januari.
Undrar om det är någon här som har någon erfarenhet av dessa två städer då det gäller cykling + att handla cykeldelare.Ha en trevlig dag
/A
Hej på er,
Ska åka till Sydafrika (johannesburg/CapeTown) i januari.
Undrar om det är någon här som har någon erfarenhet av dessa två städer då det gäller cykling + att handla cykeldelare.
Ha en trevlig dag
/A
Quote from Funbeat user on 19 September 2007, 16:17Hej Anders!
Jag var i Sydafrika i januari i år. Det var hel fantastiskt o perfekt för cykling.Jag skulle nog inte cykla i Johannesburg eftersom det är så hög kriminalitet där men i Kapstaden absolut. Vi fick rådet att aldrig cykla ensammen utan att min
Hej Anders!
Jag var i Sydafrika i januari i år. Det var hel fantastiskt o perfekt för cykling.
Jag skulle nog inte cykla i Johannesburg eftersom det är så hög kriminalitet där men i Kapstaden absolut. Vi fick rådet att aldrig cykla ensammen utan att min
Quote from Funbeat user on 19 September 2007, 17:12Tusen tack,
Jag ser verkligen fram emot att få åka till Sydafrika. Ska lyda din råd och besöka franchock eller vad nu byn hette.
Tack för tippset
A
Tusen tack,
Jag ser verkligen fram emot att få åka till Sydafrika. Ska lyda din råd och besöka franchock eller vad nu byn hette.
Tack för tippset
A
Quote from Robert Johansson on 19 September 2007, 23:30Hej,
Jag var i Sydafrika 1 månad 2005. Jag cyklade en del del mtb, men mest racer som jag hade med mig, körde Cape Argus som går i Mars det var en upplevelse kan jag ju säga!Kan rekomendera dig att bo i Stellenbosch, ca 5 mil öster om Kapstaden.
Perfekt
Hej,
Jag var i Sydafrika 1 månad 2005. Jag cyklade en del del mtb, men mest racer som jag hade med mig, körde Cape Argus som går i Mars det var en upplevelse kan jag ju säga!
Kan rekomendera dig att bo i Stellenbosch, ca 5 mil öster om Kapstaden.
Perfekt
Quote from Funbeat user on 20 September 2007, 12:29Tackar,
Ska nog testa att besöka Stellenbosch, har hört att de har bra vingårdar också. Är väldigt intresserad av att hitta en bra cykelbutik så man kan köpa på sig något onödigt.
/A
Tackar,
Ska nog testa att besöka Stellenbosch, har hört att de har bra vingårdar också. Är väldigt intresserad av att hitta en bra cykelbutik så man kan köpa på sig något onödigt.
/A
Quote from Funbeat user on 20 September 2007, 12:35aha
vin har jag koll på.
ett besök i sydafrika utan att prova lite viner är nästan lite oförskämt.
min bästis är vinimportör och har hus där nere.
jag ska höra med henne vilka gårdar hon rekomenderar.
återkommer
aha
vin har jag koll på.
ett besök i sydafrika utan att prova lite viner är nästan lite oförskämt.
min bästis är vinimportör och har hus där nere.
jag ska höra med henne vilka gårdar hon rekomenderar.
återkommer
Quote from Funbeat user on 20 September 2007, 18:59Det skulle vara jätte snällt Jessica om du kunde fråga din vän om vilka vingårdar man ska besöka.
/A
Det skulle vara jätte snällt Jessica om du kunde fråga din vän om vilka vingårdar man ska besöka.
/A
Quote from Funbeat user on 20 September 2007, 20:51nu har jag kollat med henne. man kan besöka alla vingårdar men de flesta vill att man bokar i förväg.
ev trode hon att netlinhof (med reservation för stavfel) gick att droppin besöka då det är den största.
länken kanske kan hjälpa.
http://www.wineroute.co
nu har jag kollat med henne. man kan besöka alla vingårdar men de flesta vill att man bokar i förväg.
ev trode hon att netlinhof (med reservation för stavfel) gick att droppin besöka då det är den största.
länken kanske kan hjälpa.
http://www.wineroute.co
Quote from ellen olsson on 20 September 2007, 21:12Enligt en av mina vinböcker (med ett par år på nacken) har bl.a. följande vingårdar i Coastal Region (Paarl, Swartland, Durbanville, Constantia och Stellenbosch) öppet för besök:
- Buitenverwachting, 9-17 resp. 9-13
- Groot Constantia, 10-17 (dagl.)
- Kl
Enligt en av mina vinböcker (med ett par år på nacken) har bl.a. följande vingårdar i Coastal Region (Paarl, Swartland, Durbanville, Constantia och Stellenbosch) öppet för besök:
- Buitenverwachting, 9-17 resp. 9-13
- Groot Constantia, 10-17 (dagl.)
- Kl
Quote from Robert Johansson on 21 September 2007, 02:02Finns väl ett nittio tal vingårdar runt Stellenbosch, de flesta tar emot besök. Och man behöver inte boka om man komr dit när de har öppet typ.
Det fins sk vin hopping bussar, men en personlig guide som tar dig till några bra vingårdar är ju guld.
Jag va
Finns väl ett nittio tal vingårdar runt Stellenbosch, de flesta tar emot besök. Och man behöver inte boka om man komr dit när de har öppet typ.
Det fins sk vin hopping bussar, men en personlig guide som tar dig till några bra vingårdar är ju guld.
Jag va