Quote from Guest on 6 April 2011, 22:00Har varit ute och jobbat med en footpod till Garmin och prövat att manuellt synka den.
Så här gjorde jag; En tidigare uppmätt sträcka (grusåttan i Skatås) är 7 800 meter...nästan i alla fall.
Garmins footpod visade att bäraren löpte 8 480 meter - ungefä
Har varit ute och jobbat med en footpod till Garmin och prövat att manuellt synka den.
Så här gjorde jag; En tidigare uppmätt sträcka (grusåttan i Skatås) är 7 800 meter...nästan i alla fall.
Garmins footpod visade att bäraren löpte 8 480 meter - ungefä
Quote from Elias Engqvist on 6 April 2011, 22:10Om du tänkt 7800/8480 istället hade du fått 91,98 dvs med en decimal 92,0 - då kanske det blir ännu bättre!
Om du tänkt 7800/8480 istället hade du fått 91,98 dvs med en decimal 92,0 - då kanske det blir ännu bättre!
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 22:52Min "FR60+pod under Nike-sulan" kan bara kalibreras exakt vid en viss hastighet. Den är inte linjär i mätningen. Om jag springer fortare än kalibreringshastigheten visar den för högt, springer jag långsammare visar den för lågt. 🙁
Jag har även en "FR50
Min "FR60+pod under Nike-sulan" kan bara kalibreras exakt vid en viss hastighet. Den är inte linjär i mätningen. Om jag springer fortare än kalibreringshastigheten visar den för högt, springer jag långsammare visar den för lågt. 🙁
Jag har även en "FR50
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 08:09Lysande svar Niklas o Christer - jag kämpar vidare - är mest ute efter att hamna någotsånär rätt - en diff på 10 m per km kan jag lätt leva med
Lysande svar Niklas o Christer - jag kämpar vidare - är mest ute efter att hamna någotsånär rätt - en diff på 10 m per km kan jag lätt leva med
Quote from Camilla Höög on 7 April 2011, 08:48Du får nog leva med 20 meter fel per km eftersom noggrannheten är 98% för en kalibrerad fotpod 🙂
Du får nog leva med 20 meter fel per km eftersom noggrannheten är 98% för en kalibrerad fotpod 🙂
Quote from Funbeat user on 7 April 2011, 12:47Jag springer ofta samma runda med ungefär samma fart, och då ger min FR50+pod-i-skosnöret en noggrannhet på ungefär +/- 20 meter per mil. (Just det, mil, inte kilometer)
Så länge man håller samma löpstil är fotpoden mycket noggrann. Jag misstänker att te
Jag springer ofta samma runda med ungefär samma fart, och då ger min FR50+pod-i-skosnöret en noggrannhet på ungefär +/- 20 meter per mil. (Just det, mil, inte kilometer)
Så länge man håller samma löpstil är fotpoden mycket noggrann. Jag misstänker att te