Quote from Guest on 18 March 2013, 10:34Går det att lägga in funbeat-kalendern i google-kalendern på något vis?
Vore toppen att kunna se både träning och annat samlat på ett enkelt sätt.
Går det att lägga in funbeat-kalendern i google-kalendern på något vis?
Vore toppen att kunna se både träning och annat samlat på ett enkelt sätt.
Quote from Funbeat user on 18 March 2013, 10:44Jag har nu testat att nyttja en rss- till ical-konventerare för att få in passen i google-kalendern.
http://www.textbox1.com/apps/rss-to-ical/
Brister i detta "hack" är dock:
- Jag är osäker på om detta kommer uppdateras eller om det bara är en tillfäll
Jag har nu testat att nyttja en rss- till ical-konventerare för att få in passen i google-kalendern.
http://www.textbox1.com/apps/rss-to-ical/
Brister i detta "hack" är dock:
- Jag är osäker på om detta kommer uppdateras eller om det bara är en tillfäll
Quote from Funbeat user on 20 March 2013, 12:11Borde väl också gå att exportera ical till csv och importera till Funbeat? Finns tydligen en del verktyg för det.
Inte testat, men nackdelen är väl att man behöver upprepa exporten med jämna mellanrum. Beror väl på hur ofta man planerar sin träning och h
Borde väl också gå att exportera ical till csv och importera till Funbeat? Finns tydligen en del verktyg för det.
Inte testat, men nackdelen är väl att man behöver upprepa exporten med jämna mellanrum. Beror väl på hur ofta man planerar sin träning och h
Quote from Funbeat user on 21 March 2013, 09:46Skulle också ha glädje av att kunna lägga in, i alla fall, planerade pass i google kalendern. Gärna så att det är en levande koppling som uppdateras utan manuell hantering.
Skulle också ha glädje av att kunna lägga in, i alla fall, planerade pass i google kalendern. Gärna så att det är en levande koppling som uppdateras utan manuell hantering.
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 07:40MIn lösning i tidigare inlägg verkar funka bra. Alla genomförda pass finns nu i kalendern. Det vore dock toppen om man kunde ha sina planerade pass oxå.
Jag vill nämligen kunna visa för dem andra i hushållet (som jag delar kalender med) hur jag tänkt trä
MIn lösning i tidigare inlägg verkar funka bra. Alla genomförda pass finns nu i kalendern. Det vore dock toppen om man kunde ha sina planerade pass oxå.
Jag vill nämligen kunna visa för dem andra i hushållet (som jag delar kalender med) hur jag tänkt trä
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 08:00Jag är också ett stort fan av google-kalendern. Lägger ibland upp planerade pass både där och på funbeat men det hade ju klart varit enklare om man kunde lägga upp dem på funbeat och att de hade synkats direkt till google-kalendern...
Jag är också ett stort fan av google-kalendern. Lägger ibland upp planerade pass både där och på funbeat men det hade ju klart varit enklare om man kunde lägga upp dem på funbeat och att de hade synkats direkt till google-kalendern...
Quote from Funbeat user on 3 April 2013, 08:07Nä, men shit vad najs det hade varit om man hade kunnat få _planerade_ pass sådär! Min Google kalender kollar jag ofta i för att se att jag inte har något annat bokat.
Oanvändbart alltså än så länge, men shit, den som lever får se! Jag lever på hoppet!
Nä, men shit vad najs det hade varit om man hade kunnat få _planerade_ pass sådär! Min Google kalender kollar jag ofta i för att se att jag inte har något annat bokat.
Oanvändbart alltså än så länge, men shit, den som lever får se! Jag lever på hoppet!
Quote from Funbeat user on 4 April 2013, 14:34En quick-fix:
Om Funbeat-programmerarna tar fram ett RSS-flöde för planerade pass så kan man lätt få in även dem i kalendern med ovanstående länk.
En quick-fix:
Om Funbeat-programmerarna tar fram ett RSS-flöde för planerade pass så kan man lätt få in även dem i kalendern med ovanstående länk.
Quote from Funbeat user on 30 April 2013, 02:49Instämmer med TS
Instämmer med TS