Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonTäppt i näsan efter simning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har ett problem, jag blir väldigt täppt i näsan efter mina simträningar. I somras trodde jag att det var nått i vattnet som gjorde att jag blev så täppt. Men det blir likadant efter passet i bassäng.

Nån som haft liknande synptom, och helst då blivit

jag har inte den problem, men prova en näskläm.

också det kan var två olika problem med samma symtom. du kan har allergi till något pollen i sjöar och klor i bassäng.

Hmm, simmar jag i klorbassäng blir näsan som en öppen ventil och jag har fritt blås efter träningen:-)

Men nämnda näsklämma borde funka?

Näsklämma har hjälpt mig att bli av med rinnet i näsan. Det fortsatte i flera timmar efteråt, ganska jobbigt eftersom jag simmar på morgonen innan jobbet.

Upplever samma problem, simmar på mornarna, blir rent i kanalerna av simningen men på eftermiddan så börjar det rinna, tar jag sen en löprunda på kvällen så får jag springa och blåsa ur näsan hela tiden, vilket jag aldrig har behövt göra annars om jag int

- Mats släpper täpptheten?
Har du pollenallergi eller liknande?

Jag fick fick problem med mina näsa /andning och krävdes till kortison för att öppna upp. Det var näsmusslorna som svullnade igen.
Om man har pollenallergi är det lättare att näsmusslorna bö

Jag håller på att testa receptfria antihistaminer nu.
Tog en på eftermiddagen efter förra simmet och tycket nog att det lättade upp lite. Skall ta nått piller INNAN nästa sim. Får se vad som händer då. Återkommer med rapport!

Min fru har samma problem. Ska testa med näsklämmn.

En kille i min klubb som är allergisk mot både klor och pollen tar rhinocort nässpray efter träningen. Han säger att han har gjort det länge på inrådan av läkare (som också är simmare och gör likadant) och att han inte får biverkningar. Dock innehåller rh

Väcker liv i denna gamla tråd eftersom jag har samma problem. Har prövat näsklämma i 50m men det funkar ju inte eftersom jag då inte kan andas vettigt medan jag simmar. Vilket är dumt... Problemet kommer först 1-2h efter passet med en brutal nästäppa som