Quote from Guest on 24 June 2014, 07:56Kommande helg ser ut att bli minnesvärd vädermässigt (+8C, nordlig vind, 20mm regn), har ni bra tips och idéer hur man klarar sin tävling på bästa sätt ? Motala och Vansbro HIM går på lördag.
Skohorn och snabbsnörning kommer jag ha med mig iaf.
Kommande helg ser ut att bli minnesvärd vädermässigt (+8C, nordlig vind, 20mm regn), har ni bra tips och idéer hur man klarar sin tävling på bästa sätt ? Motala och Vansbro HIM går på lördag.
Skohorn och snabbsnörning kommer jag ha med mig iaf.
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 08:06efter min 11 mil i regn på lördag beställt jag tåskydd.
http://www.wiggle.co.uk/dhb-toe-cover-overshoe/?sku=5360492734
jag kunde inte känner mina tåar och även om 9 mil i Vansbro kommer gå snabbare, det är inte rolig att ta på löpskorna och sedan spring
efter min 11 mil i regn på lördag beställt jag tåskydd.
http://www.wiggle.co.uk/dhb-toe-cover-overshoe/?sku=5360492734
jag kunde inte känner mina tåar och även om 9 mil i Vansbro kommer gå snabbare, det är inte rolig att ta på löpskorna och sedan spring
Quote from j sollerman on 24 June 2014, 09:38Varför inte ta på strumpor i t1 så fötterna får lite värme redan där? Så lång tid tar det ju inte att ta på ett par strumpor.
Varför inte ta på strumpor i t1 så fötterna får lite värme redan där? Så lång tid tar det ju inte att ta på ett par strumpor.
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 09:44om det är blött är det inte rolig med blött strumpor i 2.5 timmar sedan få man byta de innan löpning.
de tåskydd ligger redan på skorna 😉
om det är blött är det inte rolig med blött strumpor i 2.5 timmar sedan få man byta de innan löpning.
de tåskydd ligger redan på skorna 😉
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 11:49Ska köra Vansbro och vi verkar ju iaf få lite bättre väder än Motala - Klart säger 14 grader, mulet och uppehåll. Jag tror jag kommer dra på mig en tunn vindjacka i T1. Vet med mig att jag inte behöver så varma kläder, men man blir ju väldigt snabbt kall
Ska köra Vansbro och vi verkar ju iaf få lite bättre väder än Motala - Klart säger 14 grader, mulet och uppehåll. Jag tror jag kommer dra på mig en tunn vindjacka i T1. Vet med mig att jag inte behöver så varma kläder, men man blir ju väldigt snabbt kall
Quote from Funbeat user on 24 June 2014, 11:53Kalle lura dig bara så han vinna 30 gratis sekunder över dig i T1 😉
Kalle lura dig bara så han vinna 30 gratis sekunder över dig i T1 😉
Quote from Brita Planck on 24 June 2014, 13:20Har också lite funderingar inför Vansbro och klädval. Jag kommer nog ta på mig en vindjacka och troligen av ta på mig armvärmare samt definitivt strumpor i T1. Hatar verkligen att frysa på cykel. Det får helt enkelt ta en extra tiden som det tar. Får väl
Har också lite funderingar inför Vansbro och klädval. Jag kommer nog ta på mig en vindjacka och troligen av ta på mig armvärmare samt definitivt strumpor i T1. Hatar verkligen att frysa på cykel. Det får helt enkelt ta en extra tiden som det tar. Får väl
Quote from j sollerman on 25 June 2014, 10:33Ryan, jag tar på mig strumpor i t1 och det tar nog inte 30 sek 😉 Men skulle de ta det så får jag väl leva med det. Hellre "varm" om fötterna.
Ryan, jag tar på mig strumpor i t1 och det tar nog inte 30 sek 😉 Men skulle de ta det så får jag väl leva med det. Hellre "varm" om fötterna.
Quote from Funbeat user on 25 June 2014, 10:41Ok 😉
för ni som har tänkte att ta på armvärmare eller strumpor, fundera på att rulla upp de. när man är blött kan det var tuff att drag upp de. men om man rulla de på förhand gå det snabbare, tror jag.
Ok 😉
för ni som har tänkte att ta på armvärmare eller strumpor, fundera på att rulla upp de. när man är blött kan det var tuff att drag upp de. men om man rulla de på förhand gå det snabbare, tror jag.
Quote from Jonas Täng on 25 June 2014, 11:46Tåvärmare, cykelhandskar, vindväst och så en buff runt halsen. Brukar funka!
Tåvärmare, cykelhandskar, vindväst och så en buff runt halsen. Brukar funka!