Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonT1 till cykel. Bortdomnad i penis
You need to log in to create posts and topics.

Jag provade i helgen mitt första triathlon någonsin i Sala.
Något som jag inte vet hur jag ska hantera i framtiden är att jag domnade bort i min penis under cyklingen, ända till den gräns att det tom gjorde riktigt ont. Aldrig känt det tidigare under cyk

Vet inte om just kombon sim+cykel spelat roll eller om du är erfaren cyklist, men bästa tipset är nog att du skaffar en sadel av märket ISM Adamo (finns många modeller). Du torde ha drabbats av friktion på en nerv som finns bakom pungen. Haft problemet me

Nämnda sadel är kluven, dvs. blir inte tryck på samma sätt i sitsen.

Är det inte T2 till löpning.

Kan var att du måste justera lite efter simning innan du hoppa på cykeln. Annars en Adamo sadel hjälpte mig.

Var även i Sala också, och mitt tips blir dubbla cykelbyxor. jag simmade med dubbla tribyxor, o cyklade i de åxå.....blir då bättre....

Sadeln, jess. Finns flera fabrikanter som hakat på med olika former och varianter av rännor och stora urtagna hål så att det inte ska uppstå tryck på penisroten & Adamo var först ut.

Skillnaden mellan tri och vanlig cykel är att den senare ofta går upp i

Du sitter för tungt och för still. Coreträning?
Lyft på rumpan ibland(1mm räcker). Detsamma gäller händer, släpp och flytta lite på dem.

Jag hade också lite problem när jag började cykla, men det blev bättre allt eftersom. Och sedan jag skaffade en ISM Adamo-sadel har jag inte känt av något alls ens vid pass på 20 mil eller IronMan.

Hört ryktesvägen att det finns en ISM Adamo Prologue-sadel till salu under Köp & Sälj -gruppen. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1421143 😉

Satsa på en Adamo Typhoon! Billigast och mjukast.