Quote from Guest on 31 August 2014, 21:17Jag provade i helgen mitt första triathlon någonsin i Sala.
Något som jag inte vet hur jag ska hantera i framtiden är att jag domnade bort i min penis under cyklingen, ända till den gräns att det tom gjorde riktigt ont. Aldrig känt det tidigare under cyk
Jag provade i helgen mitt första triathlon någonsin i Sala.
Något som jag inte vet hur jag ska hantera i framtiden är att jag domnade bort i min penis under cyklingen, ända till den gräns att det tom gjorde riktigt ont. Aldrig känt det tidigare under cyk
Quote from Funbeat user on 31 August 2014, 21:27Vet inte om just kombon sim+cykel spelat roll eller om du är erfaren cyklist, men bästa tipset är nog att du skaffar en sadel av märket ISM Adamo (finns många modeller). Du torde ha drabbats av friktion på en nerv som finns bakom pungen. Haft problemet me
Vet inte om just kombon sim+cykel spelat roll eller om du är erfaren cyklist, men bästa tipset är nog att du skaffar en sadel av märket ISM Adamo (finns många modeller). Du torde ha drabbats av friktion på en nerv som finns bakom pungen. Haft problemet me
Quote from Funbeat user on 31 August 2014, 21:29Nämnda sadel är kluven, dvs. blir inte tryck på samma sätt i sitsen.
Nämnda sadel är kluven, dvs. blir inte tryck på samma sätt i sitsen.
Quote from Funbeat user on 31 August 2014, 21:33Är det inte T2 till löpning.
Kan var att du måste justera lite efter simning innan du hoppa på cykeln. Annars en Adamo sadel hjälpte mig.
Är det inte T2 till löpning.
Kan var att du måste justera lite efter simning innan du hoppa på cykeln. Annars en Adamo sadel hjälpte mig.
Quote from Funbeat user on 31 August 2014, 23:00Var även i Sala också, och mitt tips blir dubbla cykelbyxor. jag simmade med dubbla tribyxor, o cyklade i de åxå.....blir då bättre....
Var även i Sala också, och mitt tips blir dubbla cykelbyxor. jag simmade med dubbla tribyxor, o cyklade i de åxå.....blir då bättre....
Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 06:38Sadeln, jess. Finns flera fabrikanter som hakat på med olika former och varianter av rännor och stora urtagna hål så att det inte ska uppstå tryck på penisroten & Adamo var först ut.
Skillnaden mellan tri och vanlig cykel är att den senare ofta går upp i
Sadeln, jess. Finns flera fabrikanter som hakat på med olika former och varianter av rännor och stora urtagna hål så att det inte ska uppstå tryck på penisroten & Adamo var först ut.
Skillnaden mellan tri och vanlig cykel är att den senare ofta går upp i
Quote from Anders Wallerstedt on 2 September 2014, 12:15Du sitter för tungt och för still. Coreträning?
Lyft på rumpan ibland(1mm räcker). Detsamma gäller händer, släpp och flytta lite på dem.
Du sitter för tungt och för still. Coreträning?
Lyft på rumpan ibland(1mm räcker). Detsamma gäller händer, släpp och flytta lite på dem.
Quote from Funbeat user on 2 September 2014, 22:05Jag hade också lite problem när jag började cykla, men det blev bättre allt eftersom. Och sedan jag skaffade en ISM Adamo-sadel har jag inte känt av något alls ens vid pass på 20 mil eller IronMan.
Jag hade också lite problem när jag började cykla, men det blev bättre allt eftersom. Och sedan jag skaffade en ISM Adamo-sadel har jag inte känt av något alls ens vid pass på 20 mil eller IronMan.
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 11:46Hört ryktesvägen att det finns en ISM Adamo Prologue-sadel till salu under Köp & Sälj -gruppen. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1421143 😉
Hört ryktesvägen att det finns en ISM Adamo Prologue-sadel till salu under Köp & Sälj -gruppen. http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1421143 😉
Quote from Funbeat user on 3 September 2014, 22:30Satsa på en Adamo Typhoon! Billigast och mjukast.
Satsa på en Adamo Typhoon! Billigast och mjukast.