Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumInstruktörerTa på sig ännu en aktivitet?
You need to log in to create posts and topics.

Hej.
Är i dagsläget instruktör i cykling (spinning) och core och leder två till tre pass i veckan. Tränar utöver det cirka tre pass i veckan, varav oftast två är Body Pump. Nu har vårt gym ett skriande behov av nya Body Pumpinstruktörer och jag har givetv

Spontant låter det som för mycket, men det är ju bara du själv som kan avgöra i slutändan. Känner du att du har tillräckligt mycket tid över i nuläget för att kunna nagga den i kanterna?

Hej Anna,
Jag har instruerat Spinning under ett antal år och bytt gym i år.
I början tog jag ett pass i veckan men fick även ställe upp för andra då de var sjuka. Det gjorde mig inget, jag blev känd snabt och tur nog blev mina pass ett hit.
Sedan blev jag

jag har även kört spinning i två år nu och i början hade jag ganska många pass.. men som sagt så blir det för mkt, och "längtan" till träningen kan bli lidande då det istället blir en plikt än nöje..
Bättre att du tar på dig kanske ett pass i veckan å se

Nä, det är ju det. Den egna träningen kan helt klart bli lidande om man tar på sig för mycket... Får fundera ett varv till på det här och även prata lite mer med dem på gymet. Tack för era tankar!

Gokväll gokväll!
Är helt ny här på funbeat..:-)
Jag har instruerat i 7 år som spinningsinstruktör och hade under 3 år 4-5 fasta klasser i veckan. Själv tyckte jag det var jättekul, eftersom passen hade olika inriktning.
Idag instruerar jag ca 3 klasser

Jag har ungefär samma situation själv, vad jag tror när det gäller att ta på sig för många klasser är att man lätt kan tappa glädje, motivation och intresse.
Känn efter om du verkligen har hjärtat i pumpen så tror jag inte att det är lika lätt att tappa