Quote from Guest on 29 October 2010, 23:43har ägnat kvällen åt att installera min tacx fortius, det gick i stort sett bra. problem var att jag hade fått för mig att göra en nyinstallation av XP och byta till ett lite kratfullare grafikkort på min gamla dator, det strulande där emot ordenligt.
ja
har ägnat kvällen åt att installera min tacx fortius, det gick i stort sett bra. problem var att jag hade fått för mig att göra en nyinstallation av XP och byta till ett lite kratfullare grafikkort på min gamla dator, det strulande där emot ordenligt.
ja
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 23:53jag har en liten ruta jag måste klicka i att pulsen ska mätas
"When you want to make the heart rate visible you will have to switch on the HR limit button before you start. Then the heart rate will be shown."
kan det vara något?
jag har en liten ruta jag måste klicka i att pulsen ska mätas
"When you want to make the heart rate visible you will have to switch on the HR limit button before you start. Then the heart rate will be shown."
kan det vara något?
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 00:02skall titta lite bättre nästa gång, det var rätt mycket att kolla och det tar väl ett tag innan man hittar runt ordenligt
skall titta lite bättre nästa gång, det var rätt mycket att kolla och det tar väl ett tag innan man hittar runt ordenligt
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 10:27Vad har du för pulsband? Det måste vara ett okodat band, dvs tex Polars kodade bälten fungerar ej..
Vad har du för pulsband? Det måste vara ett okodat band, dvs tex Polars kodade bälten fungerar ej..
Quote from ellen olsson on 30 October 2010, 10:49Stämmer det verkligen? Jag har bestämt för mig att de kodade pulsbanden också fungerar.
Stämmer det verkligen? Jag har bestämt för mig att de kodade pulsbanden också fungerar.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 11:03400 CS har några år på nacken, på sändar bältet står det 31 coded
allså inte wind eller wearlink.
jag har läst någonstans att nyare sändarbältet inte funkar wind borde det vara då.
jag skall snart på trainen igen och skall kolla lite närmare efter någon r
400 CS har några år på nacken, på sändar bältet står det 31 coded
allså inte wind eller wearlink.
jag har läst någonstans att nyare sändarbältet inte funkar wind borde det vara då.
jag skall snart på trainen igen och skall kolla lite närmare efter någon r
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 13:00När jag köpte min Fortius för ett år sedan så lyckades jag väldigt dåligt med min pulsöverföring så länge jag provade med Polars kodade band (W.I.N.D). Har två olika band.
Läste en del om det på olika forum och den enklaste lösningen var att ta ett annat
När jag köpte min Fortius för ett år sedan så lyckades jag väldigt dåligt med min pulsöverföring så länge jag provade med Polars kodade band (W.I.N.D). Har två olika band.
Läste en del om det på olika forum och den enklaste lösningen var att ta ett annat
Quote from ellen olsson on 30 October 2010, 13:03Den gamla T31(?)-kodningen funkar.
Den gamla T31(?)-kodningen funkar.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 14:49bara hoppas att det var skit bakom knapparna.
Hittade denna sida på nätet http://www.rullesykling.com/index.html
skall se om jag kan få in någon av filmerna i programmet
bara hoppas att det var skit bakom knapparna.
Hittade denna sida på nätet http://www.rullesykling.com/index.html
skall se om jag kan få in någon av filmerna i programmet
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 23:32Hej Rolle-Rulle!
Du kan inte få in dessa filmer i TTS2. De är kompatibla med den gamla mjukvaran från Tacx, föregångaren till TTS, som kort och gott heter Fortius.
Du är snubblande nära sajten rulletour - ett etapplopp för oss som har Fortius. Jag tycke
Hej Rolle-Rulle!
Du kan inte få in dessa filmer i TTS2. De är kompatibla med den gamla mjukvaran från Tacx, föregångaren till TTS, som kort och gott heter Fortius.
Du är snubblande nära sajten rulletour - ett etapplopp för oss som har Fortius. Jag tycke