Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTappa cykelform
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag funderar på utlandsträning en vecka i mars. Dock vet jag inte i vilken omfattning jag kommer att kunna cykla direkt närmsta tiden direkt efter resan. Till min fråga, hur mycket hinner man tappa på 2-4 veckor med mindre cykel i april?
Den andra f

1. Det beror på vad du tränar på din träningsresa. Formtoppar du så är det ganska bortkastad tid. Kör du distanspass så har du nytta av dem som basträning.

2. Det beror på om du förstår vad du gör och gjorde tidigare. Erfarenheten av sig själv och sin tr

Jo, det var mer som basträning jag tänkte på.

Några särskilda tankar redan nu, på vart du tar vägen?

Just nu finns norra Madrid i tankarna. Passar bra ifall man har någon vilodag oxå, trivs i stan och hittar relativt bra. Beror lite på om jag blir ensam ner eller inte och vad klubbkompisar hittar på.

Tomten kanske hänger med?

Klart tomten hänger med. Lite jobbigt med övervikt på planet när man ska ha med sig en stor keramiktomte bara =)

Å andra sidan slipper du en hel del gympass om du tar med honom 🙂

hmm.. vad jag vet så är ju allt typ av "form" en flyktig varelse... alltså det är en färskvara hur mna än vänder och vrider.. så ja.. du kommer tappa..

Inget att göra åt det.. men att träna ger ju en grund som man kan höja upp såklart.. men kräver ju en

Precis min difusa fråga var väl egentligen hur färsk den var. Kommer ju trotsallt inte sluta cykla helt och hållet under en månad innan jag börjar igen efteråt. Sen är det ju oxå som david säger att basträning är nog att föredra.

Anders-> Precis, då kan

12