Quote from Guest on 2 June 2010, 22:07Har en FR 305 och har på senare tid fått problem med att ladda upp data till Funbeat. Överföring från klocka till dator går Ok men sedan när data skall skickas till Funbeat tar det väldigt lång tid. Nån som käner igen problemet?
Har en FR 305 och har på senare tid fått problem med att ladda upp data till Funbeat. Överföring från klocka till dator går Ok men sedan när data skall skickas till Funbeat tar det väldigt lång tid. Nån som käner igen problemet?
Quote from Camilla Höög on 2 June 2010, 22:17All data överförs varje gång så datamängden ökar hela tiden och därmed också tiden för att hantera data.
Om du tömmer klockan på träningspass så bör det gå blixtsnabbt.
All data överförs varje gång så datamängden ökar hela tiden och därmed också tiden för att hantera data.
Om du tömmer klockan på träningspass så bör det gå blixtsnabbt.
Quote from Funbeat user on 2 June 2010, 22:36OK skall testa detta
OK skall testa detta
Quote from Camilla Höög on 2 June 2010, 22:51Det kan ju vara något annat, men det bör fixa problemet till viss del i alla fall.
När jag själv synkar brukar jag starta synken och sen går jag och äter så jag märker inte om det tar lång tid eller inte.
Det kan ju vara något annat, men det bör fixa problemet till viss del i alla fall.
När jag själv synkar brukar jag starta synken och sen går jag och äter så jag märker inte om det tar lång tid eller inte.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 22:20Har testat med att tömma klockan och det var inte problemet...
Har testat med att tömma klockan och det var inte problemet...
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 22:25För mig går uppladdningen till funbeat på några sekunder och jag har 1 Mbit upp. Kan det vara din uppkoppling som spökar?
För mig går uppladdningen till funbeat på några sekunder och jag har 1 Mbit upp. Kan det vara din uppkoppling som spökar?
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 18:50Jag har gått över till att ladda upp TCX-filen istället. Då får man även med komentarerna om träningen som man skriver i Garmin traning center. Små filer, 70Kb för ca fyra timmars träning.
Jag har gått över till att ladda upp TCX-filen istället. Då får man även med komentarerna om träningen som man skriver i Garmin traning center. Små filer, 70Kb för ca fyra timmars träning.