Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTejp som håller väta
You need to log in to create posts and topics.

Ska köra en triathlon och det brukar bli rätt så bekvämt när jag cyklar samt springer om jag tejpar mina tår lite. Men jag har dessvärre inte tid att tejpa på efter man simmar. Finns det någon tejp man kan slänga på innan simningen som håller fast även i

Jag simmar ofta tejpad med kinesiotejp och det funkar jättebra. Den sitter kvar ungefär en vecka. Men kom ihåg att den är elastisk och det kanske inte är vad du vill ha?

Vanlig Coachtejp fungerar utmärkt!

Köpes på den lokala sportbutiken ca 25kr (t+)

Tack för bra och snabba tips. Kinesiotejp köpte jag för mitt knä men allt hår och svett gjorde att det släppte rätt så tidigt så den finns kvar så det låter toppen. Ska bara sätta på yttersidan så brukar det bli behagligare mot mina tår. Bra tips, kör på

Fördelen med Kinesiotejpen är att den är lite töjbar till skillnad från Coachtejpen som är ganska stum. men för funktion så går det vilket som 🙂

Slängde på en liten bit K-tejp på varje liltå (de skaver emot så där jag får lite lättnad under löpning/cykling) men det lossnade ändå. Kan varit för liten bit som inte hade tillräckligt med fäste. Satte på dem dagen innan så borde ha hunnit fäste till or

Jag har ett problem som gör att jag ofta måste tejpa min häl. Använder då coachtejp/sporttejp + kirurgtejp. Detta sitter som berget, oavsett om jag springer barfota, badar, simmar, duschar. Nu under semestern när vi bor lite spartansk i stugan kan det få

Tack för tipset, ska se över min tejpsamling hemma och se vad man kan uppdatera med. Sedan får man väl även ta och simma med det lite, testa sig fram. Tackar!

Den här produkten är bäst, sätt den på foten dagen innan tävling.

http://www.google.se/imgres?q=leukoplast&um=1&hl=sv&biw=1680&bih=869&tbm=isch&tbnid=bXTB8Ndv1WyvhM:&imgrefurl=http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformatio

Provar den nästa gång, den har jag hemma.