Quote from Guest on 4 March 2009, 16:28Är det någon glad cyklist som använder tejp till tubdäcken?
Är det någon glad cyklist som använder tejp till tubdäcken?
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 16:38Ja, jag är både glad och Cyklist.
Ja, jag är både glad och Cyklist.
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 16:42Nej. Men jag är glad cyklist ändå.
Nej. Men jag är glad cyklist ändå.
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 16:47Olika fälgtillverkare har olika rekommendationer när det gäller tejp.
Tex så avråder Zipp helt och hållet från att tejpa däck på deras fälgar, det är klister som gäller där. Bästa är nog att du kontaktar aktuell importör/fälgtillverkare.
Ha det!
Olika fälgtillverkare har olika rekommendationer när det gäller tejp.
Tex så avråder Zipp helt och hållet från att tejpa däck på deras fälgar, det är klister som gäller där. Bästa är nog att du kontaktar aktuell importör/fälgtillverkare.
Ha det!
Quote from Berit Bengtson on 4 March 2009, 17:01Dessutom ökar rullmotståndet onödigt mkt med tejp jmf med lim.
Allra bäst är hårt lim, för velodromcyklingBILD:http://www.analyticcycling.com/ForcesTire_ClincherTubuarRR.gif
http://www.analyticcycling.com/ForcesTires_Page.html
Dessutom ökar rullmotståndet onödigt mkt med tejp jmf med lim.
Allra bäst är hårt lim, för velodromcykling
BILD:http://www.analyticcycling.com/ForcesTire_ClincherTubuarRR.gif
http://www.analyticcycling.com/ForcesTires_Page.html
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 19:57Hur många cyklar velodrom nuförtiden?
Hur många cyklar velodrom nuförtiden?
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 21:23Min helt ovetenskapliga studie visar att dom som limmar rullar av däck på CX tävlingar medans tejparna klarade sig.
Min helt ovetenskapliga studie visar att dom som limmar rullar av däck på CX tävlingar medans tejparna klarade sig.
Quote from Mats Andersson on 4 March 2009, 21:56Marie - Ett stadigt ökande antal. En svensk velodrom är på gång helt klart
Marie - Ett stadigt ökande antal. En svensk velodrom är på gång helt klart
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 23:44Jag har varit med precis det Stefan m3 beskriver.
Kavlade av CX tuben efter att ha limmat den. Men med TUFO tejpen satt de kvar trots bara 2.2 bar. Ett herrans fäste men lätt att punka...
Om det rullade tyngre med tejp än med tubklister vete sjutton...
Jag har varit med precis det Stefan m3 beskriver.
Kavlade av CX tuben efter att ha limmat den. Men med TUFO tejpen satt de kvar trots bara 2.2 bar. Ett herrans fäste men lätt att punka...
Om det rullade tyngre med tejp än med tubklister vete sjutton...
Quote from Berit Bengtson on 5 March 2009, 10:14CX däck kanske är speciella, med mer vanliga lvg-däck och fälgar verkar tejpen vara sämre på hålla kvar däcket.
http://www.engr.ku.edu/~kuktl/bicycle/Part9.pdf
CX däck kanske är speciella, med mer vanliga lvg-däck och fälgar verkar tejpen vara sämre på hålla kvar däcket.
http://www.engr.ku.edu/~kuktl/bicycle/Part9.pdf