Quote from Guest on 21 April 2010, 14:45Hur väl fungerar tempo/speed alerts? Vad händer vid en alert? Måste man återställa manuellt eller piper klockan till då tempos passerar varningsvärdet eller periodiskt då man ligger i fel interval?
Jag kan givetvis testa allt detta själv men tycker inte
Hur väl fungerar tempo/speed alerts? Vad händer vid en alert? Måste man återställa manuellt eller piper klockan till då tempos passerar varningsvärdet eller periodiskt då man ligger i fel interval?
Jag kan givetvis testa allt detta själv men tycker inte
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 14:55Bra fråga, jag har inte heller bemödat mig med att testa det ännu så det vore bra om någon kunde berätta lite om det. Sedan kan jag slänga in en fråga till. Kan man få till kilometer-pip i FR405?
Bra fråga, jag har inte heller bemödat mig med att testa det ännu så det vore bra om någon kunde berätta lite om det. Sedan kan jag slänga in en fråga till. Kan man få till kilometer-pip i FR405?
Quote from Håkan Öhling on 21 April 2010, 15:09Martin: ställ in automatiskt varv på sträckan 1km. Då piper den varje km och ger dessutom tiden på senaste. Jag har i stort sett alltid den funktionen inställd - grymt bra pacning 🙂
Martin: ställ in automatiskt varv på sträckan 1km. Då piper den varje km och ger dessutom tiden på senaste. Jag har i stort sett alltid den funktionen inställd - grymt bra pacning 🙂
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 15:20Lysande! Tack!
Lysande! Tack!
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 15:22Jag har bara använt alert för pulsen men misstänker att det fungerar likadant för dom andra varningarna. När pulsen blir för hög eller för låg piper klockan och en text visas. Varningen försvinner automatiskt efter några sekunder.
Jag har bara använt alert för pulsen men misstänker att det fungerar likadant för dom andra varningarna. När pulsen blir för hög eller för låg piper klockan och en text visas. Varningen försvinner automatiskt efter några sekunder.
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 15:55Ok, inte 305:an, men 310xt vibrerar vid dessa larm. Man behöver inte trycka på något för att "stänga av".
Jag tycker vibrationen är en bra funktion, för jag brukar missa pipet...särskilt om man lyssnar på musik.
Jag har larm när min puls blir för hög.
Ok, inte 305:an, men 310xt vibrerar vid dessa larm. Man behöver inte trycka på något för att "stänga av".
Jag tycker vibrationen är en bra funktion, för jag brukar missa pipet...särskilt om man lyssnar på musik.
Jag har larm när min puls blir för hög.
Quote from Håkan Öhling on 21 April 2010, 16:37405 ger ingen vibration utan bara ett pip. Men när man kommit in i löpningen "känner man" att man närmar sig en km ;9
405 ger ingen vibration utan bara ett pip. Men när man kommit in i löpningen "känner man" att man närmar sig en km ;9
Quote from Funbeat user on 21 April 2010, 22:54Jag använder min avståndsvarning när jag cyklar. En bekant till mig tipsade mig inför min första Vätternrunda att ta för vana att ta en liten klunk dricka var 5e kilometer så man inte "kör torr". Så min Garmin piper till var 5e kilometer och nu är det näs
Jag använder min avståndsvarning när jag cyklar. En bekant till mig tipsade mig inför min första Vätternrunda att ta för vana att ta en liten klunk dricka var 5e kilometer så man inte "kör torr". Så min Garmin piper till var 5e kilometer och nu är det näs