Quote from Guest on 16 June 2012, 09:47Hej!
Det här är mitt första inlägg här och jag har lite funderingar kring triathlon.
Körde marathon förra året och skulle i år vilja testa på triathlon, men är inte sugen på att spendera en massa pengar innan jag vet om jag gillar det eller inte.Jag h
Hej!
Det här är mitt första inlägg här och jag har lite funderingar kring triathlon.
Körde marathon förra året och skulle i år vilja testa på triathlon, men är inte sugen på att spendera en massa pengar innan jag vet om jag gillar det eller inte.
Jag h
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 09:57Där var två stycken killar på min första triatlon sprint som cyklade på vanlig stadscykel "hybrid" och spräng i lös gympa shorts och t-shirt. Tyvärr var simning inställt men de pratade innan om hur dålig de var på simning. Så hitta en sprint eller motion
Där var två stycken killar på min första triatlon sprint som cyklade på vanlig stadscykel "hybrid" och spräng i lös gympa shorts och t-shirt. Tyvärr var simning inställt men de pratade innan om hur dålig de var på simning. Så hitta en sprint eller motion
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 17:35Joel, det finns några trådar i denna grupp med liknande fråga som du. Kolla dem och se om du kan låta bli att testa Triathlon. Sen skulle du ju kunna testa själv hur det går genom att köra ett eget triathlon eller cykla en runda och börja springa inom 5 m
Joel, det finns några trådar i denna grupp med liknande fråga som du. Kolla dem och se om du kan låta bli att testa Triathlon. Sen skulle du ju kunna testa själv hur det går genom att köra ett eget triathlon eller cykla en runda och börja springa inom 5 m
Quote from Funbeat user on 16 June 2012, 19:23Det är bara att köra!
Om du inte är så bra på simning som kommer våtdräkten hjälpa dig otroligt mycket, men i övrigt så klarar du dig på en gammal MTB och vanliga kläder/skor.
Gillar du det och vill utvecklas så kommer du säkert vilja ha en snabbcykel se
Det är bara att köra!
Om du inte är så bra på simning som kommer våtdräkten hjälpa dig otroligt mycket, men i övrigt så klarar du dig på en gammal MTB och vanliga kläder/skor.
Gillar du det och vill utvecklas så kommer du säkert vilja ha en snabbcykel se
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 22:00Med en "riktig" våtdräkt får man ut mer av simningen. De allra billigaste kostar från 1000 kronor på exempelvis wiggle.
Bor du i stockholm skulle jag rekommendera sickla triathlon som ett kul sätt att testa på triathlon och samtidigt få ett bra träningsp
Med en "riktig" våtdräkt får man ut mer av simningen. De allra billigaste kostar från 1000 kronor på exempelvis wiggle.
Bor du i stockholm skulle jag rekommendera sickla triathlon som ett kul sätt att testa på triathlon och samtidigt få ett bra träningsp
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 09:45Det låter bra! Men gällande våtdräkten, är det en sådan från wiggle för runt tusenlappen som gäller eller hjälper även en Clas Ohlson mig under simningen?
Det låter bra! Men gällande våtdräkten, är det en sådan från wiggle för runt tusenlappen som gäller eller hjälper även en Clas Ohlson mig under simningen?
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 10:32Jag tror inte Clas Ohlson har sim våtdräkt utan simidrott dräkt som är inte designat för simning.
Jag tror inte Clas Ohlson har sim våtdräkt utan simidrott dräkt som är inte designat för simning.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 10:53Jag fick ett infomail idag om Triathlonträning. Som är öppen för alla och gratis. Med möjlighet att prova våtdräkter från Head. Mailet kom från arrangören av Triathlontävlingen i Stockholm 25-26 augusti. Kanske kan vara av bra tillfälle om du nu bor i nä
Jag fick ett infomail idag om Triathlonträning. Som är öppen för alla och gratis. Med möjlighet att prova våtdräkter från Head. Mailet kom från arrangören av Triathlontävlingen i Stockholm 25-26 augusti. Kanske kan vara av bra tillfälle om du nu bor i nä
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 12:29Hej - var med de test kvällar förra året - jättebra särsklit för mig som skulle köra debut i sprint.
vet ej om jag ska dit i år med tanken på att jag måste cykla längre distanser & att cykla i stan känns så där bra..
det blir mer egen träning med löpnin
Hej - var med de test kvällar förra året - jättebra särsklit för mig som skulle köra debut i sprint.
vet ej om jag ska dit i år med tanken på att jag måste cykla längre distanser & att cykla i stan känns så där bra..
det blir mer egen träning med löpnin
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 07:17Jag har provat att simma i en Clas Ohlson våtdräkt. Den var inte gjord för simmning, så den drog upp i grenen när man simmade vilket gjorde fantastiskt ont.
Har nu en Orca, otroligt mycke bättre.
Jag har provat att simma i en Clas Ohlson våtdräkt. Den var inte gjord för simmning, så den drog upp i grenen när man simmade vilket gjorde fantastiskt ont.
Har nu en Orca, otroligt mycke bättre.