Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelThe Edge
You need to log in to create posts and topics.

12

Funderar över den där tidiningen som dök upp i brevlådan häromdagen, the Edge.
Den får alla som löst licens. Vad tycker ni om den??

Som cyklissa tycker jag att Kadens kanske hade varit mer rätt för den målgrupp som vi är. Och jag hoppas SCF tog bra bet

Instämmer.
Undrade just varför jag fick den.

Jag har också fått den (dock i samband med nån löptävling). Fina bilder, inget innehåll. Slängdes... Undra just varför de inte skriver något, skulle inte de tilltala en bredare målgrupp (för det är väl ändå det de försöker åstadkomma genom att göra utskic

Å andra sidan är Kadens rätt kass också när man väl vant sig med att läsa "riktiga" cykeltidningar från Frankrike eller UK. För mig som även är multisportare och triatlet så är Edge ändå helt OK. Den är ju t.ex. 1000 gånger bättre än iForm... 🙂

Att skriva "vart" är inte korrekt men jag orkar snart inte bry mig längre. Språk kommer alltid att förändras/utvecklas/degenerera (stryk de alternativ som ej önskas)...
Det är bättre med franskan isåfall. De är bättre på att vårda sitt språk - speciellt u

Ingen polis, egentligen ingen vetare heller. Men en tolkning, eller gissning är att "vart" är dialektalt, det rätta i skriftspråk borde vara blev eller blivit...
Tror jag 🙂

Och Björn borde inte namnet Kessikov och ordet artiekln vara sammansatt, d.v.s. Kessikovartikeln. Annars blir det väl en särskrivning! 😉

- Språkpolisen!

jävlar

Dessutom har jag använt komma när det borde varit ett frågetecken och ny mening.

Jo, men jag stavade fel till "artikeln" och dessutom borde jag haft kommatecken framför och efter ditt namn. Vad säger du - Remi?

12