Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mountain race, with numerous passages in high altitude (>2500m), in difficult weather conditions (night, wind, cold, rain or snow), that needs a very good training, adapted equipment and a real capacity of personal autonomy.

29th August, 2014. It is 7:3

Poäng avklarade (t+)
Anmälan inskickad (t+)

Nu hoppas vi på tur i lottningen den 15 januari 😉

Må lotten stå dig bi.

Och vädret. Det har varit ett par svåra år på sistone.

Ja vädret har inte varit optimalt de senaste åren så nu är det nog dags för ett kanon år (H). Ett tips på bra uppladdning är att lyssna på Vangelis _ Conquest of Paradise, det är låten de spelar innan start samt vid målgång....Hörde den första gången 2008

Håller med om Conquest of Paradise. De råkade spela den också när jag gick i mål. Gåshud och tårar. Perfekt början och avslutning på loppet.

http://www.youtube.com/watch?v=WYeDsa4Tw0c

Jodå, förra året var vädret absolut perfekt (om man gillar sol....). 2012 var det riktigt surt och på Bovine glödde räddningsfiltarna virade runt frusna löpare i pannlampans sken men vinden var som tur måttlig.

Fantastiskt vilket intresse detta/dessa lopp(en) har, och vilket jobb som har lagts ner ”bara” för att få anmäla sig. Anmälan är nu stängt och 14113 har anmält sig till de olika loppen, vilket innebär att alla lopp är överbokade och kommer att lottas (uto

Spännande. Tänker eventuellt försöka vara med 2015, så det blir lagom att följa det hela lite närmare nu. Lycka till med lotten! I värsta fall blir det ett extra år för träning och förberedelser 🙂

Tyvärr inget lopp detta år för mig, fick i dag beskedet ”Refused” istället för ”To Pay” som jag hellre sett på listan över deltagare (t-)

Lycka till alla ni som vann en plats i lotteriet (t+)