Quote from Guest on 20 January 2013, 11:09Alcudia, Mallorca.
1,9 km simning, 90 km cykel och 21,1 km löpning.http://ironmanmallorca.com/
Alcudia, Mallorca.
1,9 km simning, 90 km cykel och 21,1 km löpning.
Quote from Funbeat user on 20 January 2013, 11:19.
.
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 05:52Superkul tävling...körde förra året och ska köra i år. Väldigt väl arrangerat 🙂
Superkul tävling...körde förra året och ska köra i år. Väldigt väl arrangerat 🙂
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 09:56Kan bara hålla med Göran. Jag körde också ifjol som min första halv-IM och var kanonnöjd med både bana, arrangemang och mitt resultat. Om jag får önska mig något till årets tävling så vore det dock några grader svalare väder, framför allt till löpningen..
Kan bara hålla med Göran. Jag körde också ifjol som min första halv-IM och var kanonnöjd med både bana, arrangemang och mitt resultat. Om jag får önska mig något till årets tävling så vore det dock några grader svalare väder, framför allt till löpningen..
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 21:58Hur kämpig är cyklingen egentligen? Har kört den på trainern, och det är ju ganska mycket uppför... Ser väldigt fram emot tävlingen i alla fall, blir min första 70.3.
Hur kämpig är cyklingen egentligen? Har kört den på trainern, och det är ju ganska mycket uppför... Ser väldigt fram emot tävlingen i alla fall, blir min första 70.3.
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 08:57Tja, i princip innehåller banan en rejäl stigning vilket du kanske sett på banprofilen. Utöver det är den ganska platt även om man bör vara beredd på en kort men brant backe precis när man kommer in i Muro strax efter 70 km och kan bli lite överraskad eft
Tja, i princip innehåller banan en rejäl stigning vilket du kanske sett på banprofilen. Utöver det är den ganska platt även om man bör vara beredd på en kort men brant backe precis när man kommer in i Muro strax efter 70 km och kan bli lite överraskad eft
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 10:20Har inte kört HIM på Mallorca, men har cyklat banan ett par gånger både det ena och det andra hållet. Kan säga att det som man kan behöva träna, förutom det uppenbara är att cykla nedför i skarpa kurvor med hög fart.. Första gången jag cyklade fick kompis
Har inte kört HIM på Mallorca, men har cyklat banan ett par gånger både det ena och det andra hållet. Kan säga att det som man kan behöva träna, förutom det uppenbara är att cykla nedför i skarpa kurvor med hög fart.. Första gången jag cyklade fick kompis
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 13:57Det är ganska få som kör med krans numera.
Det är ganska få som kör med krans numera.
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 14:28Frånsett den omtalade backen (tänk er att cykla på lägsta växel i 80 kadens i en timme...nåja...nästan) så är tävlingen i övrigt ganska enkel. La på en annan kasett (11-28), vilket iaf jag hade nytta av. Körde cykelslingan 3 ggr veckan innan start. Utan d
Frånsett den omtalade backen (tänk er att cykla på lägsta växel i 80 kadens i en timme...nåja...nästan) så är tävlingen i övrigt ganska enkel. La på en annan kasett (11-28), vilket iaf jag hade nytta av. Körde cykelslingan 3 ggr veckan innan start. Utan d
Quote from Funbeat user on 13 May 2013, 14:03Eftersom ingen annan lagt in en race report ännu får jag väl bli först. Årets tävling gick i något behagligare temperatur än förra året - även om det blev varmare på eftermiddagen när det var dags för löpning var det ändå bara "varmt" och inte "helveteshe
Eftersom ingen annan lagt in en race report ännu får jag väl bli först. Årets tävling gick i något behagligare temperatur än förra året - även om det blev varmare på eftermiddagen när det var dags för löpning var det ändå bara "varmt" och inte "helveteshe