Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vet inte om det har varit så tidigare, men de sista passen som jag har läst in (provat både direkt från 310XT samt SP2) har stopptiden inkluderats i totaltiden.
Är det någon inställning i FB som jag har lyckats ändra på eller är det något annat?
I SP2

upptäckte samma problem förra veckan.
Någon lösning?

Det har varit så så länge som jag haft min 305:a - i tre år tror jag.

Knepigt det har dykt upp för mig också! Går jag vägen över garmin connect och exporterar som tcx fil så blir det ok.

Vad är SP2? Om du menar ST2 så krävdes det en ny (aldrig officiellt släppt) version av Garmin import pluginen för att sådant skulle hanteras korrekt med 310XT. I ST3 fungerar det fint.

Eftersom jag alltid importerar via Sporttracks så vet jag inte hur fu

Jo, jag menade ST2 och inget annat.

Det var två pass efter varandra (ett löppass och ett cykelpass) som jag behövde stoppa klockan under passet och märkte att det blev "bruttotiden" som lästes in.
Jag importerar löppass från ST2 och cykelpass läser jag

Jag brukar trycka på Lap och sedan stopp, om jag tex stannar till och pratar med någon, kan det göra skillnad på tiden? Har bara sett att det är den löpta tiden som registrerats.

Edit:stavkrattning

Det här började hända mig också efter att jag uppgraderade programvaran i min 310xt till version 3.20 i söndags.

Jag importerar mina pass till Funbeat från Sporttracks 2.

Varför har du min bild i din avatar? 🙂

Det är något fel på den nya version till ANT (2.2.13) som kom i slutet av januari, det var/är alltså något fel som uppstod nyligen.
https://forums.garmin.com//showthread.php?t=16413

12