Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sitter och kör en uppdatering as we speak så jag vet inte om det är den rätta lösningen. Hur som helst så är tiden och datumet fel. Det är på min Garmin fortfarande 2009 och datumet är söndagen den 20:e december.

Ärligt talat vet jag inte när felet sked

Testa att resetta satellit-cachen.
Klocka ska vara avstängd. Håll inne nedåt-knappen medan du trycker på Power. Lägg sedan klockan i fönstret eller utomhus till den har hittat satelliter igen.

Problemet är att jag inte vet hur jag "stänger av" forerunner 405. Den är ju alltid igång så vitt jag vet. Kanske har jag missat en vital del i instruktionsboken!

Finns det nåt sätt att "reset:a" klockan utan att allting försvinner? Å andra sidan har jag

Eh... Klokt av mig att inte skriva att det var en Garmin 405. Sorry :)))...

/ironi på klokt.

Japp, det var en 305:a jag gav instruktioner för. Det borde väl finnas nån liknande funktion på 405:an...?

Ok, ny instruktion för 405 (ej testad eftersom jag inte har en 405:a):
To reset the Satellite Cache:
Switch to the the satellites info page (touch

Nåja! Gjorde som du sa och reset:ade den "soft" kanske för infon fanns var (även det dåliga datumet).

Men när jag däremot lade den i fönstret och startade GPS:en så gick det tydligen. Gick ner och borstade tänderna och när jag kom upp hade det gått ca 20

Perfekt!

Så länge vi pratar Garmin i Garmin-gruppen så tycker nog David att vi sköter oss bra 🙂

Man måste dessutom vara medlem i Garmin-gruppen för att kunna posta här. Så hur gärna David än skulle vilja så skulle det aldrig funka.

Hej förresten David (L)

-Blev detta kanske OT eller rent av en trådkapning???

Kapa du, vi är klara B)

Sen får man (dessvärre) ge Fp. P rätt i att Garmin har vissa lik i sin garderob. Ger två exempel:

1) Leverera x miljoner FR 305 med en korrupt CD-programvara utan någon form av förklaring eller annat.

2) Senaste communicator-pluginet eller vad det nu he