Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En del av mina pass som jag loggat med Garmin Forerunner 405 får fel tidsaxel när jag importerar till Funbeat. På grafen kan det t.ex. se ut som att första 10min av ett 60min pass är halva passet, axeln är olinjär på nåt sätt. Samma sak togs upp i denna g

Jag tror att problemet är smart-recording tillsammans med avstängd GPS och importen till funbeat.

Jag vet inte om 405:an har möjlighet att välja 1s-registrering. Använd den eller slå på GPS:en när du är utomhus så fungerar det nog.

Det finns fler trådar

Fredrik, låter rimligt att det är orsaken. För jag har tittat på inomhuspass från Garmin 110 och grafen är i det närmaste oläsbar om pulsen stiger sakta och kontinuerligt. Helt klart en bugg i Funbeat.

Jag antar att diagrammet har en simplistisk representation där man lägger mätpunkterna ekvidistant i x-axeln.

405:an verkar inte ha 1s-registrering förresten. 310:an som jag har fick det med den senaste programvaruuppdateringen.

Nej, 405 är bara smart...

Det jag undrar över med smart recording är hur den gör med pulsen. Bryr den sig överhuvudtaget om variationer i pulsen?

Verkar inte som det! Jag sätter den alltid på inomhus om jag vill ha pulskurva och inte rör på mig.

Ok, där har vi förklaringen. Får hoppas buggen kommer att lösas. Synd att man inte kan välja 1s för 405an