Quote from Guest on 7 July 2009, 09:24Måhända en idiotfråga, men ibland är det intressant med sådana också.
Finns det tidstävlingar i simning? Dvs "Simma så långt som möjligt på en timme (eller två eller fem timmar)" på samma sätt som det finns tidslopp i löpning av typen "Spring så långt du
Måhända en idiotfråga, men ibland är det intressant med sådana också.
Finns det tidstävlingar i simning? Dvs "Simma så långt som möjligt på en timme (eller två eller fem timmar)" på samma sätt som det finns tidslopp i löpning av typen "Spring så långt du
Quote from Håkan Öhling on 7 July 2009, 09:34Det tror jag inte eftersom jag aldrig hört talas om det. En rimlig orsak kan vara säkerhet. Vad gör du om någon sjunker efter 21 timmar i en sjö?
Det tror jag inte eftersom jag aldrig hört talas om det. En rimlig orsak kan vara säkerhet. Vad gör du om någon sjunker efter 21 timmar i en sjö?
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 09:35.....tja, det finns ju "säkerhetsdykare" när det kanal- och sundssimmas.....
.....tja, det finns ju "säkerhetsdykare" när det kanal- och sundssimmas.....
Quote from Sissel Svanøe on 7 July 2009, 10:13En rimlig invändning Torbjörn, men bara för att man löptävlingarna kan pågå i 24 timmar (och längre) behöver ju inte simtävlingarna vara lika länge.
Om sådana tävlingar funnits hade jag nog tänkt att en rimligare tid varit upp till 6 timmar.(Förresten
En rimlig invändning Torbjörn, men bara för att man löptävlingarna kan pågå i 24 timmar (och längre) behöver ju inte simtävlingarna vara lika länge.
Om sådana tävlingar funnits hade jag nog tänkt att en rimligare tid varit upp till 6 timmar.
(Förresten
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 11:11det skulle vara grymt kul! 😀
höhö, träningsnarkoman som man är (a)
det skulle vara grymt kul! 😀
höhö, träningsnarkoman som man är (a)
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 12:51Vissa simklubbar annordnar ju sponsorsim. Det innebär att varje simmare raggar sponsorer som sponsrar med några öre per meter var. Sen ska man simma så långt som möjligt på en eller två timmar. Pengarna går sedan till klubben och en biståndsorganisation t
Vissa simklubbar annordnar ju sponsorsim. Det innebär att varje simmare raggar sponsorer som sponsrar med några öre per meter var. Sen ska man simma så långt som möjligt på en eller två timmar. Pengarna går sedan till klubben och en biståndsorganisation t
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 13:06Jag har hört att vissa simtränare använder övningen X ggr 100 m... Det borde väl kunna närma sig ett tidslopp?
Jag har hört att vissa simtränare använder övningen X ggr 100 m... Det borde väl kunna närma sig ett tidslopp?
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 13:09Martin;
så gör vi i handikappsimning också, fast då är det utvecklingteamet (steget under landslaget) + landslaget som simmar och drar in pengar. Själv har jag fått sitta och räkna metrar, men det verkar mycket mycket roligare att simma.
Så jag funderar p
Martin;
så gör vi i handikappsimning också, fast då är det utvecklingteamet (steget under landslaget) + landslaget som simmar och drar in pengar. Själv har jag fått sitta och räkna metrar, men det verkar mycket mycket roligare att simma.
Så jag funderar p
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 21:00Räcker det inte med tävlingarna i open water på 5km eller 10 km?
Räcker det inte med tävlingarna i open water på 5km eller 10 km?
Quote from Funbeat user on 7 July 2009, 22:28Precis som Martin så har jag också simmat sponsorsim för klubben. Oftast var det en timme så långt man kunde, men nåt år var det två timmar, vilket var väldigt drygt. Men även en timme var riktigt jobbigt, speciellt när det blev lite av en tävling (mot kl
Precis som Martin så har jag också simmat sponsorsim för klubben. Oftast var det en timme så långt man kunde, men nåt år var det två timmar, vilket var väldigt drygt. Men även en timme var riktigt jobbigt, speciellt när det blev lite av en tävling (mot kl