Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningTidstävlingar i simning?
You need to log in to create posts and topics.

Måhända en idiotfråga, men ibland är det intressant med sådana också.

Finns det tidstävlingar i simning? Dvs "Simma så långt som möjligt på en timme (eller två eller fem timmar)" på samma sätt som det finns tidslopp i löpning av typen "Spring så långt du

Det tror jag inte eftersom jag aldrig hört talas om det. En rimlig orsak kan vara säkerhet. Vad gör du om någon sjunker efter 21 timmar i en sjö?

.....tja, det finns ju "säkerhetsdykare" när det kanal- och sundssimmas.....

En rimlig invändning Torbjörn, men bara för att man löptävlingarna kan pågå i 24 timmar (och längre) behöver ju inte simtävlingarna vara lika länge.
Om sådana tävlingar funnits hade jag nog tänkt att en rimligare tid varit upp till 6 timmar.

(Förresten

det skulle vara grymt kul! 😀
höhö, träningsnarkoman som man är (a)

Vissa simklubbar annordnar ju sponsorsim. Det innebär att varje simmare raggar sponsorer som sponsrar med några öre per meter var. Sen ska man simma så långt som möjligt på en eller två timmar. Pengarna går sedan till klubben och en biståndsorganisation t

Jag har hört att vissa simtränare använder övningen X ggr 100 m... Det borde väl kunna närma sig ett tidslopp?

Martin;
så gör vi i handikappsimning också, fast då är det utvecklingteamet (steget under landslaget) + landslaget som simmar och drar in pengar. Själv har jag fått sitta och räkna metrar, men det verkar mycket mycket roligare att simma.
Så jag funderar p

Räcker det inte med tävlingarna i open water på 5km eller 10 km?

Precis som Martin så har jag också simmat sponsorsim för klubben. Oftast var det en timme så långt man kunde, men nåt år var det två timmar, vilket var väldigt drygt. Men även en timme var riktigt jobbigt, speciellt när det blev lite av en tävling (mot kl