Quote from Guest on 19 July 2009, 13:20Hej !
jag är en 36åring som började springa för 2½ år sen och nu springer ca. 20 lopp om året och har avverkat 4 maror.
Jag börjar söka nya utmaningar och nu funderar jag på att genomföra en ironman.
(jag har bra träningsförutsättningar eftersom löparkl
Hej !
jag är en 36åring som började springa för 2½ år sen och nu springer ca. 20 lopp om året och har avverkat 4 maror.
Jag börjar söka nya utmaningar och nu funderar jag på att genomföra en ironman.
(jag har bra träningsförutsättningar eftersom löparkl
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 13:30Låter rimligt. Vänta inte för länge med att skaffa en racercykel. Simma ganska mycket, svårt att lära sig bra på en ggr per vecka. Öka cyklingen försiktigt, börja med lite korta pass, du kan byta ut lite löppass. Sen är det bara att köra o känna efter.
s
Låter rimligt. Vänta inte för länge med att skaffa en racercykel. Simma ganska mycket, svårt att lära sig bra på en ggr per vecka. Öka cyklingen försiktigt, börja med lite korta pass, du kan byta ut lite löppass. Sen är det bara att köra o känna efter.
s
Quote from Linnea Olsson on 19 July 2009, 14:00Bra idé csaba. Jag lovar dig att du inte kommer att vara missnöjd när du går i mål i Kalmar 2011. Jag lyckades ta mig igenom alla tre grenar -06 och det är en av mina höjdpunkter. Jag är urkass på att simma och körde bara bröstsim. Tid tog det men jag kla
Bra idé csaba. Jag lovar dig att du inte kommer att vara missnöjd när du går i mål i Kalmar 2011. Jag lyckades ta mig igenom alla tre grenar -06 och det är en av mina höjdpunkter. Jag är urkass på att simma och körde bara bröstsim. Tid tog det men jag kla
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 14:10Tack Tommy ! 😉
Så det går att göra en ironman med bara bröstsim ?
(jag är nog lika kass på att simma, om inte sämmre)Egentligen så skulle jag vilja prova nästa år, men har för mycket lopp inbokad (och betald) som GTB.varvet,Stockholm maran och Brolopp
Tack Tommy ! 😉
Så det går att göra en ironman med bara bröstsim ?
(jag är nog lika kass på att simma, om inte sämmre)
Egentligen så skulle jag vilja prova nästa år, men har för mycket lopp inbokad (och betald) som GTB.varvet,Stockholm maran och Brolopp
Quote from Linnea Olsson on 19 July 2009, 14:35Japp, visst kan du bröstsimma. Jag simmade på 1,45 h och när jag kom upp hade jag en handfull simmare kvar bakom mig i plurret.
Innan Kalmar hade jag förutom Vasaloppet, diverse smålopp, två halvmaror, ett marathon, Vätternrundan och Sövde 1/2-järnmannen
Japp, visst kan du bröstsimma. Jag simmade på 1,45 h och när jag kom upp hade jag en handfull simmare kvar bakom mig i plurret.
Innan Kalmar hade jag förutom Vasaloppet, diverse smålopp, två halvmaror, ett marathon, Vätternrundan och Sövde 1/2-järnmannen
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 17:26Tips!! Träna mycketttttttttttttttttttttttt simning!!
Tips!! Träna mycketttttttttttttttttttttttt simning!!
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 19:26jag gillar www.beginnertriathlete.com
jag gillar http://www.beginnertriathlete.com
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 02:18För mig tog det ett år att lära mig crawla. Jag började förr sommaren och jag simmade Vansbro nu på 1 timma och 3 minuter (3 km). Jag simmade i badhus 2-3 gånger i veckan. Simningen är otroligt teknisk. Så lägg mest krut där. Du har mest tid att tjäna på
För mig tog det ett år att lära mig crawla. Jag började förr sommaren och jag simmade Vansbro nu på 1 timma och 3 minuter (3 km). Jag simmade i badhus 2-3 gånger i veckan. Simningen är otroligt teknisk. Så lägg mest krut där. Du har mest tid att tjäna på