Quote from Guest on 5 October 2012, 19:40Jag började simma slutet av 2005 i samband med att jag skulle bli triathlet och är i princip självlärd. Fram till 2008 gjorde jag bra framsteg, men efter det inte hänt så mycket. Senaste 2 åren har jag gått något bakåt eftersom jag haft hälsoproblem (trol
Jag började simma slutet av 2005 i samband med att jag skulle bli triathlet och är i princip självlärd. Fram till 2008 gjorde jag bra framsteg, men efter det inte hänt så mycket. Senaste 2 åren har jag gått något bakåt eftersom jag haft hälsoproblem (trol
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 19:50Det jag såg direkt på första video klippet var att du sätter i armarna väldigt nära din mittlinje och höger arm korsar mittlinjen. prova med att öva på att simma med armarna mer isär. Sen kan du även öva på att glida mer på varje drag.
Måste säga att du
Det jag såg direkt på första video klippet var att du sätter i armarna väldigt nära din mittlinje och höger arm korsar mittlinjen. prova med att öva på att simma med armarna mer isär. Sen kan du även öva på att glida mer på varje drag.
Måste säga att du
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 19:53-
-
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 19:55- ed - fel post
- ed - fel post
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 20:21.
.
Quote from Funbeat user on 5 October 2012, 22:18Ser att du har samma problem vid andning som jag har.
28s in i klippet GOPR0049 gör du en andning, då sjunker din vänstra arm väldigt mycket och armbågen böjs inte förrän armen i princip är rakt under kroppen. Jag har samma problem. Försöker tänka på att
Ser att du har samma problem vid andning som jag har.
28s in i klippet GOPR0049 gör du en andning, då sjunker din vänstra arm väldigt mycket och armbågen böjs inte förrän armen i princip är rakt under kroppen. Jag har samma problem. Försöker tänka på att
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 6 October 2012, 09:14Lars: Tack, det är något som jag inte fått höra, mer än av en coach på ett simläger 2007 som sa det lite i förbifarten. Jag såg det också nu i efterhand.
Johan: Det är något jag känt. Allmänt har jag svårt att andas, ju fler gånger jag andas ju fler drag
Lars: Tack, det är något som jag inte fått höra, mer än av en coach på ett simläger 2007 som sa det lite i förbifarten. Jag såg det också nu i efterhand.
Johan: Det är något jag känt. Allmänt har jag svårt att andas, ju fler gånger jag andas ju fler drag
Quote from Funbeat user on 6 October 2012, 13:32Ja det är något som de flesta gör, motsatsen är väldigt ovanlig. Om du lyckas simma med bredare handisättning så får du ett rakare drag bakåt utmed kroppen vilket generar mer framåtdrivande kraft utan att du behöver använda bålstyrkan för att hålla dig ra
Ja det är något som de flesta gör, motsatsen är väldigt ovanlig. Om du lyckas simma med bredare handisättning så får du ett rakare drag bakåt utmed kroppen vilket generar mer framåtdrivande kraft utan att du behöver använda bålstyrkan för att hålla dig ra
Quote from Funbeat user on 10 October 2012, 14:04Förutom att säga att jag fick en liten tår i ögonvrån, när jag såg gamla hederliga Hoforshallen, så tänkte jag fortsätta lite på Lars inlägg.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag tycker att du har lite för lite acceleration i tagen. Det bli
Förutom att säga att jag fick en liten tår i ögonvrån, när jag såg gamla hederliga Hoforshallen, så tänkte jag fortsätta lite på Lars inlägg.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag tycker att du har lite för lite acceleration i tagen. Det bli
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 10 October 2012, 17:20Fred: Jag får en tydlig bild av hur du skriver, sedan om jag tolkar rätt är en annan sak. Många har ju påpekat korsande mittlinje och med ett rör så kan jag ju också få in det.
Tack för tips!
Fred: Jag får en tydlig bild av hur du skriver, sedan om jag tolkar rätt är en annan sak. Många har ju påpekat korsande mittlinje och med ett rör så kan jag ju också få in det.
Tack för tips!