Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips om 29:er?
You need to log in to create posts and topics.

Jag söker råd om en bra MTB 29 tum. Har börjat cykla som motionsform förra våren och har blivit biten. Som hoj två funderar jag på en MTB och efter att ha läst trådar och annat på nätet anar jag att det är en 29:er som gäller för mig?

Mitt mål är att sen

Köpte en SCOTT BIKE SCALE 29 COMP i våras. För att kunna starta hemifrån på landet och köra på grusvägar (racern kräver transport till asfalten). Således inte min primära träningshoj. 29tum känns helt rätt på vägar och stigar i ren terräng tror jag inte p

Det om Canyon stämmer bra. De skeppar sina cyklar direkt från lagret och du får med andra ord ett bättre pris än ifall du hade köpt hos en återförsäljare.

Jag beställde en Canyon AL 6.0 från dem förra veckan och den åker just nu med UPS genom landet. Fra

Tror du inte på en 29er i ren terräng? Då borde du testa och bli positivt överaskad! Tycker det låter som ett klokt val sen skulle jag valt att köpa lokalt av kunnig handlare då man har igen det i längden, vid service eventuella problem. Trevligt att kunn

Har köpt 2 cyklar (MTB) från Canyon och det fungerar kanon. Är jätte nöjd med båda. Man får mycket cykel för pengarna dock kan det vara lite leveranstid.

De har dessutom en svensk representant i bålsta som har hand om de svenska kunderna.

Ett annat bra

Har även jag en Canyon, dom gör väldigt fina cyklar. Även min landsvägshoj är en postordertysk (Cube).

Angående 26" eller 29" spelar det nog mindre roll som glad amatör. Om man ska vara väldigt generell så består skillnaderna i att 26" upplevs rappare me