Quote from Guest on 15 July 2008, 01:18gott folk,
min bakbroms har nästan slutat att fungera. Ena dagen inga problem, nästa dag så går handtaget i botten och knappt någon bromseffekt alls. Det enda som hänt mellan de två dagarna är att jag tvättat cykeln med en fuktigt trasa och vatten med lit
gott folk,
min bakbroms har nästan slutat att fungera. Ena dagen inga problem, nästa dag så går handtaget i botten och knappt någon bromseffekt alls. Det enda som hänt mellan de två dagarna är att jag tvättat cykeln med en fuktigt trasa och vatten med lit
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 01:28Bromsvajern är av.
Om jag klarar att byta så kan du!
Bromsvajern är av.
Om jag klarar att byta så kan du!
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 09:00AM,
mjaeae, bromsen tar lite grand men först i bottenläget. Sådär så att skivan blir väldigt varm om man skulle få för sig att pilla på den när man stannat längst ner i en lång backe...ska ut och pilla och glo lite mera i kväll efter jobbet. Ska googla
AM,
mjaeae, bromsen tar lite grand men först i bottenläget. Sådär så att skivan blir väldigt varm om man skulle få för sig att pilla på den när man stannat längst ner i en lång backe...
ska ut och pilla och glo lite mera i kväll efter jobbet. Ska googla
Quote from Funbeat user on 15 July 2008, 20:20Om skivan blir varm så försvinner bromsarna.
Om skivan blir varm så försvinner bromsarna.
Quote from Fredrik Närenfors on 15 July 2008, 21:13Kolla att inte bromsvajern hoppat ur någon styrning på vägen ned så den inte sträcks ut ordentligt. Då är det bara att haka i den igen. Annars ska det finnas en justeringsskruv i ena eller bägge ändarna på vajern där du kan sträcka upp den till det känns
Kolla att inte bromsvajern hoppat ur någon styrning på vägen ned så den inte sträcks ut ordentligt. Då är det bara att haka i den igen. Annars ska det finnas en justeringsskruv i ena eller bägge ändarna på vajern där du kan sträcka upp den till det känns