Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykeltips på barends för sporthybrid
You need to log in to create posts and topics.

just köpt ny cykel o vet inte vilka barends jag ska köpa ???

Förutom att man inte ska köpa de jättelånga krokar som finns utan hålla sig till de vanliga som är ca decimetern långa skulle jag säga att det kvittar ganska mycket vilka man köper. Det är väl som vanligt omvänt proportionellt förhållande mellan pris och

Jag köpte häromdagen ett par korta bare ends som funkar bra. Det är nog svårt att skruva på dem själv då gummihandtagen på styret kan sitta hårt. Jag fick hjälp på affären att skruva på dem, det krävdes tryckluft att flytta på handtagen.

Fredrik: Varför

Vet inte varför Fredrik inte vill ha långa men jag kommer att byta bort mina då jag upplever dem klumpiga. Jag hittar inte sköna ställningar på de långa då jag inte kan "nypa" med fingrarna där fram.
Har provat ett par korta och satt bra för mig.

Det behövs inte utan är bara onödig vikt enligt min åsikt. Som jag ser det behöver man kunna vända handen så att tummarna kommer framåt. Allt annat är onödigt.

Ok!

Jag har långa barends som jag plockat över från min gamla mtb. Har faktiskt funderat på varför inte fler kör med sådana. I motvinden i morse var det perfekt att ligga därframme och få en lite lägre position. Saknade inte racerns bockstyre så mycket. Jag

Smaken är som baken. Själv har jag anatomiska barends på två olika cyklar. Det spelar ingen roll hur mycket jag vrider och vänder på händerna, utan barends får jag ont i handlederna. Är mycket nöjd med de anatomiska.