Quote from Guest on 15 May 2011, 20:15Åker till Österlen några dagar i Juni. Kommer att bo i Kivik och tänker ta med cykeln. Är det någon som sitter inne med några bra cykelrundor i Kivikstrakten så vore det finfint att få ta del av dem. Rundor upp till en 6-7 mil räcker gott och väl för mig.
Åker till Österlen några dagar i Juni. Kommer att bo i Kivik och tänker ta med cykeln. Är det någon som sitter inne med några bra cykelrundor i Kivikstrakten så vore det finfint att få ta del av dem. Rundor upp till en 6-7 mil räcker gott och väl för mig.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 20:25Jag har bott på Österlen och när jag är där på sommaren tar jag cykeln med mig, det finns fantastiskt fina (och många!!) småvägar att cykla på - med liten eller ingen trafik, ens på sommaren. Om du är ute efter en sexmilsrunda och utgår från Kivik kan du
Jag har bott på Österlen och när jag är där på sommaren tar jag cykeln med mig, det finns fantastiskt fina (och många!!) småvägar att cykla på - med liten eller ingen trafik, ens på sommaren. Om du är ute efter en sexmilsrunda och utgår från Kivik kan du
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 22:09Se om du kan låna en garmin edge 705 elr 800. Finns en mycket trevlig funktion som heter "ta mig till start", med kartor och riktig vägbeskrivning. Perfekt om man bara vill dra ut på en sväng utan att behöva oroa sig för att köra fel. En funktion som förö
Se om du kan låna en garmin edge 705 elr 800. Finns en mycket trevlig funktion som heter "ta mig till start", med kartor och riktig vägbeskrivning. Perfekt om man bara vill dra ut på en sväng utan att behöva oroa sig för att köra fel. En funktion som förö
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 05:53I Skåne finns det turistkartor och massor av vägar.
I Skåne finns det turistkartor och massor av vägar.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 06:58Skånes turistkartor är säkra kort.
Dels finns det lokala kartor, men det finns ockås två kartor över hela Skåna, uppdelade i norra och södra delen, bara för cyklar (och motorcyklar). Jag köpte mina på turistbyrå i Höör förra året. Man upptäcker att nästa
Skånes turistkartor är säkra kort.
Dels finns det lokala kartor, men det finns ockås två kartor över hela Skåna, uppdelade i norra och södra delen, bara för cyklar (och motorcyklar). Jag köpte mina på turistbyrå i Höör förra året. Man upptäcker att nästa
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 10:33Jag hämtar mina i automaterna på rastplatserna.
Jag hämtar mina i automaterna på rastplatserna.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 11:02Ja, de har jag sett också. Men dessa två från Turistbyrån var inte samma kartor. Skalan var fin.
http://cykla.skane.com/en/content/cykling-maps
Ja, de har jag sett också. Men dessa två från Turistbyrån var inte samma kartor. Skalan var fin.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 15:01Tack för tipsen 🙂 Nu har jag info så jag tror jag klarar mig.
Tack för tipsen 🙂 Nu har jag info så jag tror jag klarar mig.