Quote from Guest on 2 July 2009, 16:35Hej!
Är ny på det där med cyklar och triathlon 🙂
Lite info i allmänhet:
Jag springer en del idag och då 3-5 pass i veckan (4:30 min/km - 5:30 min/km beroende på sträcka).
Simmade en hel under vintern ("kan" frisim)
Cyklar .... ingenting.Jag börjar f
Hej!
Är ny på det där med cyklar och triathlon 🙂
Lite info i allmänhet:
Jag springer en del idag och då 3-5 pass i veckan (4:30 min/km - 5:30 min/km beroende på sträcka).
Simmade en hel under vintern ("kan" frisim)
Cyklar .... ingenting.
Jag börjar f
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 16:45Hur kan den väga 7 kg? Är det utan hjul?
Hur kan den väga 7 kg? Är det utan hjul?
Quote from Camilla Höög on 2 July 2009, 18:40Årets Nishiki Criterium väger 9,8 kg utan pedaler och har ett rekommenderat pris på 8295 kr.
Årets Nishiki Criterium väger 9,8 kg utan pedaler och har ett rekommenderat pris på 8295 kr.
Quote from Funbeat user on 2 July 2009, 19:03Någon hake måste det vara så då fattas hjul, kassette, däck o slang.
Någon hake måste det vara så då fattas hjul, kassette, däck o slang.
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 10:02om vi hoppar det där med vikten... Vad tror ni om cykeln i sin helhet till mig?
i priset ingick insvettade kläder oxå 😉
om vi hoppar det där med vikten... Vad tror ni om cykeln i sin helhet till mig?
i priset ingick insvettade kläder oxå 😉
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 10:08dålig asfalt & grusvägar = en cross dvs en racer som tål mera stryk.
skickar man sedan på smalare däck så funkar en cross att kör cykel & tri-lopp med på motionsnivå.exempel på en cross .....
http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ProductID=9671
dålig asfalt & grusvägar = en cross dvs en racer som tål mera stryk.
skickar man sedan på smalare däck så funkar en cross att kör cykel & tri-lopp med på motionsnivå.
exempel på en cross .....
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 10:13Skall jag ha en Medium?
Hittar ni några andra på blocket är det bara att hojta till 🙂
Skall jag ha en Medium?
Hittar ni några andra på blocket är det bara att hojta till 🙂
Quote from Funbeat user on 3 July 2009, 14:47Cykelns vikt tror jag är en rent psykologisk fråga - du märker ingen skillnad på ett kilo eller två när du är ute o rullar. Att du sitter bra (mest att ställa in rätt) o har bra hjul o däck tror jag du märker mest av.
Cykelns vikt tror jag är en rent psykologisk fråga - du märker ingen skillnad på ett kilo eller två när du är ute o rullar. Att du sitter bra (mest att ställa in rätt) o har bra hjul o däck tror jag du märker mest av.
Quote from Funbeat user on 4 July 2009, 21:31Jag är precis mitt i mellan att betsämma mig för ett cyclocross eller enkelt racer. Är lite rädd att den sasong att köra racer är för kort och som jag vill köra bara som motioner egen takt, kanske racer är overkill?
Jag är precis mitt i mellan att betsämma mig för ett cyclocross eller enkelt racer. Är lite rädd att den sasong att köra racer är för kort och som jag vill köra bara som motioner egen takt, kanske racer är overkill?
Quote from Linnea Olsson on 4 July 2009, 21:39n brett. Kort säsong för racer? Jag cyklar året runt och det blir cirka 550-600 mil. Jag bor förvisso i Skåne och du kanske i Norrland.
TT
n brett. Kort säsong för racer? Jag cyklar året runt och det blir cirka 550-600 mil. Jag bor förvisso i Skåne och du kanske i Norrland.
TT