Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips på cykelrunda Örebro
You need to log in to create posts and topics.

12

Skall befinna mig i Örebro några dagar denna vecka i jobbet.
Naturligtvis skall cykeln följa med, tänkt ta några rundor efter jobbet.
Jag vill gärna ha tips på bra cykelrundor runt Örebro.
Kriterier för en bra runda är:
Eftersom jag har racingdäck på cyke

Det är bara att söka upp cykelklubbar i Örebro.

Hem

Titta under "Motion"

Jag skulle rekommendera dig att köra från stan ut mot Garphyttan (söder om Tysslingen), sedan upp för den härliga backen mot Ånnaboda, vända där och höghastighetsköra tillbaka ner till Garphyttan, väl där svänga vänster mot Filipshyttan och Frösvidal, sed

Bra tips angående Örebrocyklisterna, tack!
Rundorna är lite längre än vad jag vill ha, men jag får anpassa och modifiera. 😀

Ska du åka mot Garphyttan så ta den asfalterade cykelvägen som går från karslund till Garphyttan 1,3 mil. Den ligger där järnvägen låg förrut. Annars brukar jag cykla mot norr (regementet) och sen cykla mot glanshammar och vända när jag kommit ett par mil

Det blev en runda till Garphyttan och Ånnaboda.
Grym backe mot Ånnaboda...
Våga inte stå på fullt nedför, det började låta lite om framlagret 🙁
Ville inte få ett lagerhaveri i 60 blås nedför...
Tillbaka tog jag banvallen, grym cykling där med medvind.
S

Norra cykel och motor säger jag bara.... de är top of the line.

Ånnabodabacken är riktigt bra om man gillar att späka sig! 150 höjdmeter ren njutning. =) Mätt upp 17% lutning på tyngsta stället med pulsklockan, vet visserligen inte hur exakt den mäter.

Är du kvar här på söndag så utgår Örebrocyklisternas söndagsträni

Lämnar stan på fredag!

Idag på kvällningen var det inget roligt väder, regn!
Försökte hitta en bra väg ut från stan söder om Hjälmaren, men hamnade i massa återvändsgator i nybyggda områden. Gav upp och återvände till hotellet, 15 km är inget att skryta

Om du åker ut mot Odensbacken, från Tybble och mot Odensbacken, då har du möjligheter till en bra tur om du vill.

12