Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTips på en bra cykel..
You need to log in to create posts and topics.

Hej kan någon ge en tjej bra cykeltips. Har tänkt att börja cykla långa rundor i sommar och är osäker på vilken cykel jag ska ha...
Jag har en kronan men den kanske inte håller i längden vad vet jag...

Är tacksam för inkommande tips...

Lite för lite information för att kunna svara vettigt på din fråga.

Vad är syftet med din cykling?
Hur långt är långt för dig? 1 mil, 5 mil, 10 mil?
Vill du kunna ha cykeln till nåt annat än att bara cykla? Alltså vill du ha en racer som går snorsnabbt e

Började cykla förra året på Gullans gamla tantcykel men bytte för ett par veckor sedan till en Nishiki XC3 Hybrid. Jag har målet 8 mil/vecka på skogstigar, lervälling just nu, asfalt och grusvägar, vill hinna se ett och annat medan jag susar fram dessutom

Läs den mycket givande tråden Tävla, sen kan du starta i några tempolopp antingen i sportklass eller i någon tjejklass(fodrar licens).

Lycka Till!

Ps. Kör inte ifrån .............. för då får jag skit för det också.

Zeyno: Om du ska ut på landsvägarna och fara flera mil i taget kan jag rekommendera min cykel!
Trek WSD 1000 tjejspecifik racer, säljes just nu på http://www.cykelspecoutlet.se för 5600:-, tidigare 8000:-. Ett riktigt klipp. Enda problemet med att handla därifrå

david (t+)

Det finns folk som kör Vätternrundan på Kronancyklar. Det tar bara lite längre tid...
Det är helt klart roligare att träna på en lätt cykel med smala däck och många växlar.