Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Vad jag är ute efter är en lista över de triathlonlopp sprintdistans som planeras under 2011. Den lista jag har hittat på nätet var ett sammelsurium av alla möjliga och omöjliga varianter. Man var tvungen att klicka sig vidare och läsa om varje tävling fö

Vart hitta du den dåliga listan?

Förbundets kalender brukar vara rätt bra men där har det bara hunnit komma upp 2 tävlingar totalt ännu. Har för mig att deras lista brukar fyllas på under våren.

Edit: helt rätt Anders 🙂

Triathlonförbundets tävlings

Använd gärna länkar så man kan se var ni tittar.

Triathlonförbundets tävlingskalender:
http://iof3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=5543

Sorry! Klart jag borde skickat med en länk, men har den inte i mobilen. Men ok, så det där är lista jag ska botanisera i?

Jag känner i pricip bara till Stockholm tri och Lidingö tri och den senare passar inte med terrängcykling osv .

Det behöver ju int

Det kommer dyka upp tävlingar till våren. Folk har ju knappt börjat försäsongen ännu 😉

Hm... Jag är bara lite otålig :-). Tålamod är väl kanske inte min mest utmärkande egenskap. 😉

Kalmar kör en sprint dagen innan den långa och Halmstad o Göteborg brukar köra sprintar på sommaren, du får leka googledetektiv

Inom friidrotten (inkl. långlöpning) är oktober ansökningsperiod för de föreningar som vill arrangera något nästkommande år, friidrotts-distriktsförbunden har sen halva nov på sig att godkänna/avslå ansökningar och skicka dem vidare till Svenska Friidrott

Lite lättare med friidrottstävlingar än triathlon då man måste ha tillstånd från polisen att arrangera tävlingar på vägar m.m. Sånt tar tid att få godkänt m.m.

Tror du Göteborgsvarvet och Sthlm Marathon klarar sig utan polistillstånd?

12