Quote from Guest on 13 August 2008, 18:26Har funderat på att köpa en cyclocross eftersom träningsrundorna ofta innehåller en del sträckor med grusväg och risiga asfaltsvägar och jag tror att komforten och punkteringar (?) gör en racer med smala däck mindre lämplig (rätt eller fel?). Eftersom jag
Har funderat på att köpa en cyclocross eftersom träningsrundorna ofta innehåller en del sträckor med grusväg och risiga asfaltsvägar och jag tror att komforten och punkteringar (?) gör en racer med smala däck mindre lämplig (rätt eller fel?). Eftersom jag
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 18:36Men då är det ju en cross du ska ha, varför är det overkill? För 10 000 får du en hyfsad cross
Men då är det ju en cross du ska ha, varför är det overkill? För 10 000 får du en hyfsad cross
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 20:32Min tanke var väl att det egentligen bara är crossens bredare däck som jag är ute efter, och då skulle jag dels slippa betala extra för de crossdetaljer som jag inte behöver, dels få ett större utbud att välja mellan (för crossutbudet är lite begränsat).
Min tanke var väl att det egentligen bara är crossens bredare däck som jag är ute efter, och då skulle jag dels slippa betala extra för de crossdetaljer som jag inte behöver, dels få ett större utbud att välja mellan (för crossutbudet är lite begränsat).
Quote from ellen olsson on 13 August 2008, 21:02Vad räknar du in i "de crossdetaljer som jag inte behöver"? Hjul? 😉
Vad räknar du in i "de crossdetaljer som jag inte behöver"? Hjul? 😉
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 21:52Själv har jag både en cross och en racer (mtb också). På crossen har jag riktigt bra skärmar som det tar 5 min att demontera om man så vill. Till den har jag dessutom ett par äldre racerdäck som jag sätter på när det regnar ute och jag ändå vill cykla "ra
Själv har jag både en cross och en racer (mtb också). På crossen har jag riktigt bra skärmar som det tar 5 min att demontera om man så vill. Till den har jag dessutom ett par äldre racerdäck som jag sätter på när det regnar ute och jag ändå vill cykla "ra