Quote from Guest on 18 July 2010, 18:41Är nybörjare på triathlon - har hittills kört 2 sprint tävlingar. Planerar nu en tredje och ev. fjärde i sommar. (Tjörn och Horla) och vill gärna förbättra mig tidsmässigt. Vet bara inte riktigt hur jag ska lägga upp träningen. För närvarande simmar jag 1
Är nybörjare på triathlon - har hittills kört 2 sprint tävlingar. Planerar nu en tredje och ev. fjärde i sommar. (Tjörn och Horla) och vill gärna förbättra mig tidsmässigt. Vet bara inte riktigt hur jag ska lägga upp träningen. För närvarande simmar jag 1
Quote from Funbeat user on 18 July 2010, 18:51Finns jättebra böcker med träningstips. Eller så snackar du givetvis med en klubb, de hjälper gärna till med upplägg.
Men börja gärna att kolla på Coltings sida www.colting.se
Och sedan tycker jag att Joe Friel har bra böcker med upplägg i, googla på Tr
Finns jättebra böcker med träningstips. Eller så snackar du givetvis med en klubb, de hjälper gärna till med upplägg.
Men börja gärna att kolla på Coltings sida http://www.colting.se
Och sedan tycker jag att Joe Friel har bra böcker med upplägg i, googla på Tr
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 14:30Variera passen mer ska du se att du kommer att förbättra dig.
Simma inte bara av 1500 meter i ett sträck. Blanda intervallpass med distanspass. Ska du köra Tjörn skulle jag öka timmarna på cykeln. Försök att få till ett pass där du cyklar tre timmar och
Variera passen mer ska du se att du kommer att förbättra dig.
Simma inte bara av 1500 meter i ett sträck. Blanda intervallpass med distanspass. Ska du köra Tjörn skulle jag öka timmarna på cykeln. Försök att få till ett pass där du cyklar tre timmar och
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 00:11Tack för dessa tipsen - det uppskattas 🙂 Christian, jag har bara ett problem med cyklingen och det är att jag får så förbaskat ont i baken att tre timmar på sadeln känns outhärdligt vid blotta tanken. Måste nog köpa annan sadel tror jag...
Tack för dessa tipsen - det uppskattas 🙂 Christian, jag har bara ett problem med cyklingen och det är att jag får så förbaskat ont i baken att tre timmar på sadeln känns outhärdligt vid blotta tanken. Måste nog köpa annan sadel tror jag...
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 11:31Skall du köra Tjörn motion så behövs inga 3 timmar i sadeln. Är det sprint som är målet för säsongen så kan du lika gärna köra lite sprintpass, t.ex 6x3000m i fullfart med rullande vila.
Skall du köra Tjörn motion så behövs inga 3 timmar i sadeln. Är det sprint som är målet för säsongen så kan du lika gärna köra lite sprintpass, t.ex 6x3000m i fullfart med rullande vila.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 14:21Man behöver alltid 3 timmar i sadeln! Det är ovärderligt att vänja alla muskler och leder vid cyklingens biomekanik. Detta görs lättast på hyfsat långa, lugna pass. Om man inte lägger den grunden bör man inte gå ut och köra intervallpass, det är så man sk
Man behöver alltid 3 timmar i sadeln! Det är ovärderligt att vänja alla muskler och leder vid cyklingens biomekanik. Detta görs lättast på hyfsat långa, lugna pass. Om man inte lägger den grunden bör man inte gå ut och köra intervallpass, det är så man sk
Quote from Elias Engqvist on 20 July 2010, 14:53Sadeln kan också vara fel inställd för dig - hitta en kunnig person så att du vet att den är rätt inställd - det är viktigt både ur skadesynpunkt och bekvämlighetssynpunkt
Sadeln kan också vara fel inställd för dig - hitta en kunnig person så att du vet att den är rätt inställd - det är viktigt både ur skadesynpunkt och bekvämlighetssynpunkt
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 15:48Instämmer med alla tips ovan, variera träningen med korta / långa distanser, intervaller, fartlek etc. Låter lite som du har bestämda rundor du springar/cyklar. Ta gärna och spring alt cyklar efter en utsatt tid istället för distans. Spring 60, 75 eller 9
Instämmer med alla tips ovan, variera träningen med korta / långa distanser, intervaller, fartlek etc. Låter lite som du har bestämda rundor du springar/cyklar. Ta gärna och spring alt cyklar efter en utsatt tid istället för distans. Spring 60, 75 eller 9